Share

Piața auto: ce pierde dieselul, câștigă electricele și benzina

Raportul APIA cu privire la evoluția pieței de autoturisme noi după primele patru luni arată că, în timp ce motorizările diesel pierd teren, românii cumpără tot mai multe mașini electrificate și alimentate cu benzină.

Având la bază datele despre piața auto ale Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că după primele patru luni din 2022 piața autoturismelor noi s-a majorat cu 36%, până la 37.031 unități.

În acest context, autoturismele electrificate (100% electrice + hibride) au înregistrat o creștere cu 131,1%, atingând o cotă de piață de 19,7%. Mai exact, dacă în perioada ianuarie – aprilie 2021 erau înmatriculate în România 3.164 de mașini electrificate, în perioada similară din acest an numărul acestora a crescut la 7.313.

În același timp, APIA notează că „în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 42,2% față de perioada similară din 2021, ajungând astfel la o pondere de 64,9%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare
diesel, acestea înregistrează o scădere de 20,7% față de primele patru luni din 2021 și dețin o cotă de 15,3% din total”.

Raportul asociației menționează și că autoturismele electrificate au ajuns să dețină o „cotă de piață de 19,7%, care depăşeşte cu 4,4% și 1.644 unităţi cota deţinută de motoarele diesel”.

Ca și în 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general cele „verzi” au performat, în 2022, achizițiile din această categorie au avut o creștere majoră comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+487,4%) şi a celor plug-in hybrid (+159,5%).

În primele patru luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice de pe piața auto sunt Dacia Spring, cu 1.458 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 235 unități, cu o creștere de 25 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 171 unități, în creștere cu 612,5%, Renault Zoe cu 106 unități, în creștere cu 194,4% și Volkswagen e-UP! cu 95 unități, în scădere cu 4%.

În ceea ce privește autoturismele plug-in, Top 5 al modelelor este condus de Ford Kuga, cu 119 unități, urmat de Mercedes-Benz GLE cu 96 unități, Hyundai Tucson cu 87 unități, Mercedes-Benz GLC cu 79 unități și Renault Captur cu 70 unități.

Segmentul autoturismelor hibride fără încărcare din surse externe este dominat total pe piața auto românească de marca japoneză Toyota. Niponii au pe primul loc modelul Corolla, cu 617 unități, urmat pe locul doi de C-HR, cu 579 unități, și pe trei de RAV4 cu 400 unități.

Citește și:

Leave a Comment