Dacia Duster și Bigster, transformate în utilitare cu podea plată
Deși încă nu există informații oficiale despre acest subiect, presa franceză scrie că Dacia va vinde SUV-urile Duster și Bigster, inclusiv în variante dedicate transportului de mărfuri, cu podea plată și, la cerere, cu o grilă de separare a spațiului cargo de cel al persoanelor.
Marca Dacia le propune clienților așa-numite vehicule „société réversible” care sunt modificate pentru a transporta două persoane și o cantitate majorată de mărfuri. După Spring – care la finalul lui 2024 a fost comercializat inclusiv într-o variantă furgon dedicată celor care transportau marfă în marile aglomerări urbane – mai întâi Duster și, mai apoi, Bigster vor urma aceeași cale.
Mai exact, mizând pe nevoia de transport a micilor comercianți și a companiilor care trebuie să transporte mărfuri în zone cu accest dificil, Dacia a decis să modifice SUV-ul Duster prin eliminarea banchetei din spate și instalarea unei podele plane din lemn acoperită cu un covor antiderapant din cauciuc.
În plus, în această variantă Cargo, mașina va putea fi echipată, la cerere, cu un accesoriu de protecție pentru mărfuri și chiar cu o grilă de separare între zona dedicată mărfurilor și cele două locuri din față.
Cum modificarea este realizată pornind de la un vehicul complet, Dacia le propune clienților, în schimbul unei sume de bani, desigur, stocarea banchetei in spate timp de cinci ani în vederea revenirii la o configurație cu cinci locuri atunci când proprietarul mașinii își dorește asta.
Interesant este că, după cum notează presa franceză, vehiculele tip Cargo sunt transformate chiar în fabrica română din Mioveni, acolo unde a fost instalat un atelier dedicat lângă linia de asamblare a mașinilor.
Aparent, o soluție similară celei pentru Duster va fi oferită, în curând și pentru SUV-ul mai mare, Bigster, detaliile urmând a fi prezentate în această toamnă.
Neconfirmată oficial de Dacia, conversia modelului Duster în mașină de transport marfă costă, tot conform presei franceze, 1.200 de euro în cazul variantei cu podea plată, fără stocarea banchetei din spate pentru o eventuală reconversie, 1.800 de euro în cazul celei cu podea plată și stocarea banchetei la Dacia pentru cinci ani sau 2.244 de euro pentru varianta cu grilă de separare și stocarea banchetei.
Nu trebuie uitat că Dacia este artizanul mai multor modificări ingenioase ale modelelor sale. Pe lângă micul Spring Cargo, marca a dotat modelele Jogger și Duster cu așa-numitul „Pack Sleep”.
Dacia Pack Sleep este alcătuit dintr-o cutie din lemn, ale cărei dimensiuni sunt adaptate pentru a încăpea în portbagajul vehiculului. În mai puțin de două minute, aceasta se transformă într-o suprafață plană pe care pot fi instalate saltelele de dormit. În cazul Jogger, patul astfel creat are lungimea de 190 cm și lățimea de 130 cm, iar distanța disponibilă până la nivelul plafonului este de 60 cm.
Atunci când cutia în care este depozitat „Pack Sleep” este complet închisă în portbagaj, ea oferă un volum de încărcare de 220 litri. Totodată, capacul cutiei din lemn poate fi folosit ca măsuță pe care pot fi așezate diferite obiecte.
Citește :