Share

Creșterea ZF Friedrichshafen poate eclipsa grupul Continental

Doi dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, ZF Friedrichshafen și Continental, ar putea schimba locurile în clasamentul furnizorilor.

Grupul ZF Friedrichshafen AG (ZF) are mari șanse de a raporta afaceri mai mari decât cele ale grupului rival Continental pentru 2021.

Ambele cu divizii puternice în România, grupurile germane au avut, conform Bloomberg, traiectorii diferite în 2021 în ciuda faptului că navighează în aceleași ape tulburi prin care încearcă să răzbată către noile cerințe ale pieței auto mondiale.

În acest context, ZF, furnizor al unor companii renumite precum BMW sau Porsche, și-a atins anul trecut obiectivul în privința marjei de profit pe fondul unei creșteri cu două cifre a veniturilor. Și asta în ciuda pandemiei sau a lipsei de materii prime și, mai ales, semiconductori.

„A fost un an excepțional de provocator pentru compania noastră. Am fi putut genera mai mult venit, dar creșterea a fost împiedicată de vânturi potrivnice, cum ar fi deficitul de semiconductori, creșterea costurilor materiilor prime sau costuri de transport mult mai mari”, a declarat pentru Bloomberg Wolf-Henning Scheider, directorul executiv al ZF.

Conform estimărilor lui Scheider, preliminarii și neauditate, veniturile ZF au crescut anul trecut cu cel puțin 10%, iar marja operațională a fost cuprinsă între 4,5% și 5,5%. Grupul de inginerie va raporta venituri detaliate pentru întregul an pe 17 martie.

În baza estimărilor, veniturile ZF pentru 2021 ar trebui să se situeze în jurul a 36 de miliarde de euro, valoare care ar depăși același indicator al Continental de aproximativ 33,5 miliarde de euro. Continental și-a redus perspectivele în octombrie după ce a finalizat despărțirea de divizia Powertrain care a devenit independentă sub numele Vitesco Technologies.

Având origini care se îngemănează chiar și cu celebrul pionier al zborului, Ferdinand von Zeppelin, grupul ZF este în plin proces de transformare pentru a face față unor cerințe precum electrificarea și conducerea autonomă a mașinilor.

În acest demers ZF nu este singur. Multe companii similare din industria auto au fost forțate în ultimii ani să ia decizii radicale, iar cele care au acționat rapid sunt acum poziționate mult mai bine pentru viitor.

Pentru a ajunge în liga mare a furnizorilor auto ZF Friedrichshafen AG a achiziționat TRW Automotive cu 12,9 miliarde de dolari. Apoi, în 2020, a urmat preluarea Wabco Holdings Inc., companie pentru care au fost cheltuite inițial 7 miliarde de dolari. În același timp cu achizițiile, ZF a luat decizia de a nu mai investi în dezvoltarea de tehnologii pentru mașinile cu motoare cu ardere internă.

Cu un creștere atât de agresivă, ZF nu pare deloc gata de așa-numita consolidare. Mai mult chiar, conform lui Wolf-Henning Scheider, compania rămâne „deschisă către achiziții, chiar dacă în următorii 3 până la 4 ani s-ar putea ca acestea să nu fie la o scară precum Wabco”. Șeful ZF nu exclude însă nici vânzarea unor active. „Ne revizuim continuu portofoliul pentru a vedea dacă suntem am rămas cel mai bun proprietar pentru o anumită unitate de afaceri”, a menționat Scheider.

Grupul ZF Friedrichshafen AG deține în România cinci entități industriale și un centru de cercetare. La Timișoara se află BEESPEED Technical Engineering Center, dar și fabrica TRW Automotive Safety Systems care are în subordine trei centre de producție la Oravița, Lupeni și Marghita. Totodată, la Roman se află și uzina TRW Airbag Systems SRL.

Grupul Continental are în România patru divizii, șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie la Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi.

Citește și:

Leave a Comment