Share

BMW prevede o scădere a producției la finalul anului după un trimestru 2 cu profit în scădere

Oficialii grupului BMW au prezentat astăzi rezultatele financiare pentru al doilea trimestru al anului estimând și o a doua parte a anului dificilă.

Conform raportului financiar al grupului BMW, compania a obținut în al doilea trimestru din 2022 venituri de 34,7 mld. euro, în creștere cu 21,6%, însă, în același timp, profitul EBIT a scăzut cu 31,5% până la 3,42 mld. euro.

La nivelului primei jumătăți din acest an, profitul înainte de taxare a urcat cu 65,9% până la 16,15 mld. euro. Tot în perioada ianuarie – iunie 2022, grupul a livrat clienților 1,16 milioane de automobile, cu 13,4% mai puține decât în perioada similară din 2021.

Dintre mărcile deținute de BMW Group, doar Rolls-Royce a reușit o creștere a livrărilor, de la 2.989 în semestrul întâi din 2021 până la 3.191 în prima jumătate a lui 2022. În același timp, marca BMW a livrat 1,01 milioane de mașini, în scădere cu 13,7%, iar Mini 140.675 vehicule, în scădere cu 10,9%.

Ca urmare a acestor rezultate, dar și luând în calcul perspectivele volatile pentru următoarea jumătate de an, cei de la BMW estimează la nivelul întregului an o scădere a producției care va atrage după sine și livrări mai mici decât în 2021. Anul trecut grupul a vândut 2,52 milioane de mașini.

Estimările BMW pentru piața auto totală la finalul lui 2022 arată un recul cu 2% al pieței UE, cu 3% al celei britanice, cu 9% al celei din SUA și cu 1% al celei din China. Per total, în viziunea BMW, piața mondială de mașini s-ar putea reduce în acest an cu 6%.

„Dificultățile de aprovizionare cu semiconductori rămân problema dominantă și decisivă pentru vânzările noastre”, a declarat directorul executiv Oliver Zipse, adăugând și că „marja noastră EBIT din segmentul Auto ar trebui să rămână în intervalul de 7 – 9 procente. Factorul crucial va fi modul în care va evolua situația aprovizionării – nu doar în privința semiconductorilor, ci și în cea a energiei”.

În contextul menționat, compania evaluează dacă ar putea înlocui electricitatea cumpărată de la centralele alimentate cu gaz prin achiziționarea de energie din afara țării.

Daniel Roeska, analist al Bernstein Research consideră că „BMW este primul producător care a semnalat prudență în ceea ce privește cererea. Un avertisment pentru sfârșitul anului 2022 implică probabil faptul că BMW înregistrează deja o scădere a cererii consumatorilor”.

Un studiu al Ifo publicat astăzi arată că situația producătorilor de automobile germani a început să se deterioreze încă din iulie, comenzile fiind în scădere pe fondul creșterii prețurilor.

Citește și:

Leave a Comment