Share

Conducerea autonomă la un nou nivel. BMW mizează pe deplasarea mașinilor în fabrică

Germanii de la BMW, împreună cu firme partenere, pun la punct un proiect care țintește deplasarea autonomă a mașinilor în spațiul de asamblare din uzină.

BMW Group lansează un proiect unic care va însemna deplasarea automobilelor în spaţiul de producţie fără a fi necesar un şofer. Proiectul „Condus Autonom în Uzină” (Automatisiertes Fahren im Werk – AFW) este realizat în colaborare cu două companii start-up şi va spori eficienţa logisticii automobilelor noi în fabrici şi centre de distribuţie.

Obiectivul proiectului-pilot AFW este ca automobilele să se deplaseze autonom în zonele de logistică şi asamblare – în siguranţă, eficient şi fără a necesita un şofer. Pentru ca acest lucru să se întâmple, BMW Group a colaborat cu Seoul Robotics din Coreea de Sud şi Embotech din Elveţia. Lansat în iulie 2022 la uzina BMW Group din Dingolfing, noul sistem va fi testat mai întâi pe două automobile care încorporează tehnologii inovatoare – Seria 7 şi versiunea sa electrică i7.

„Condusul autonom în interiorul fabricii este fundamental diferit de condusul autonom pentru clienţi. Nu foloseşte senzori în automobil. De fapt, maşina în sine este mai mult sau mai puţin «oarbă», iar senzorii pentru manevrarea ei sunt integraţi de-a lungul traseului prin fabrică”, explică Sascha Andree, project manager în cadrul BMW Group.

AFW se bazează pe două tehnologii importante: o infrastructură de senzori pentru a sprijini localizarea automobilelor şi pentru a detecta obstacolele din mediul uzinei şi un software de planificare a condusului care transmite comenzi controlate automobilelor fără şofer prin intermediul comunicaţiilor mobile.

Iniţial, automobilele se vor deplasa doar prin zona de asamblare şi apoi către logistică. Proaspăt ieşite de pe linia de producţie, ele se vor deplasa autonom către o zonă de parcare, pregătite pentru a fi transportate cu trenul sau camionul. În esenţă, tehnologia poate fi utilizată din momentul în care maşinile sunt capabile să conducă independent în producţie – cu alte cuvinte, chiar după prima pornire a motorului.

Software-ul de detectare lidar de la Seoul Robotics foloseşte senzori de monitorizare statică pentru a crea un geamăn digital al mediului, inclusiv clasificarea obiectelor şi localizarea automobilelor, în timp ce software-ul de planificare a condusului de la Embotech conduce, frânează, accelerează şi parchează automobilele fără conducător. Traseele sunt calculate în timp real şi, în loc să fie antrenate sau programate pentru situaţia actuală, fiecare maşină este capabilă să reacţioneze independent de mediul înconjurător.

Citește și:

Leave a Comment