Share

Avioane „exotice” la aeroportul Henri Coandă din Otopeni: De la Boeing 787 și IL 76 până la spectaculosul AN 124

În ciuda faptului că majoritatea curselor regulate au fost anulate, iar flota Tarom se află și ea, în mare parte, la sol, activitatea de pe aeroportul din Otopeni este intensă. În ultimele săptămâni pe pista celui mai mare aeroport din țară au aterizat aeronave spectaculoase.

Conform purtătorului de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache, pe aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni operează în această perioadă între 20 şi 30 de curse pe zi. Printre acestea se numără atât curse regulate cât și charter, însă majoritatea sunt cargo.

„În această perioadă sunt între 20 şi 30 de decolări în fiecare zi. Sunt şi curse regulate, deşi sunt foarte puţine, în general către nordul Europei, dar şi către Qatar sau, de ce nu, către Grecia, către Atena. Mai sunt, de asemenea, curse de repatriere şi curse charter care duc lucrători către vestul Europei. Acestea sunt destul de puţine, una, două pe zi. Şi, bineînţeles, o bună parte din trafic este legat de cursele cargo, atât cele obişnuite, care fac coletărie, mă refer la firmele de profil, cât şi transporturi de echipamente şi materiale medicale care vin cu avioane uşor exotice pentru aeroportul Henri Coandă, pentru că vedem atât avioane de mari dimensiuni, de producţie sovietică, din anii ’80 şi spre ’90, cât şi avioane mari, de tip Boieng 777, sau Boeing 787, avioane mai recente, toate acestea aducând mari cantităţi de materiale medicale”, a declarat Valentin Iordache.

Necesitatea de materiale medicale pentru prevenția răspândirii noului coronavirus și pentru tratarea celor afectași de virus a adus pe aeroprtul din Otopeni aerobanve care, în alte condiții, aterizează extrem de rar în România. În ultimele săptămâni, pe pista celui mai mare aeroport din România au aterizat avioane cargo de tip Boeing 747 sau 777 precum și mai puțin cunoscutele Ilușin IL 62M, sau IL 76MD. IL 62M este o variantă îmbunătățită a lui IL 62, în timp ce UL 76MD este unul ditre cele mai moderne avioane de transport produse în Rusia.

Valentin Iordache - Boeing 747

Dar cea mai impresionantă aeronavă care a ajuns la Otopeni este, desigur, Antonov AN 124. Acest tip de avion a fost ani de-a rândul cel mai mare din lume. AN 124 permite încărcarea prin rabatarea părții frontale și poate transporta chiar locomotive sau iahturi până la 150 de tone cargo. În prezent, poziția de cel mai mare avion din lume este ocupată de un alt Antonov, AN 225 Miriya.

Continuă lucrările de modernizare la aeroportul din Otopeni

Având în vedere frecvența redusă a curselor pe pe pistele aeroportului, la Otopeni se desfășoară în ritm alert lucrări de reparații și modernizare începute încă de anul trecut. Conform lui Valentin Iordache lucrările vizează atât reparaţia platformelor de îmbarcare/debarcare a aeronavelor, cât şi reparaţia sau modernizarea căilor de rurale.

„Lucrările sunt în continuare în derulare. Mă refer la lucrările de infrastructură, pentru că se lucrează atât la reparaţia platformelor de îmbarcare/debarcare a aeronavelor, cât şi la reparaţia sau modernizarea căilor de rulare, atât racordul între calea de rulare Golf şi pista 1, cât şi întreaga cale de rulare Delta, care este poate cea mai importantă cale de rulare a aeroportului, preluând o foarte mare parte a traficului de pe pista 1. Această cale de rulare în momentul de faţă este într-un proces de modernizare destul de avansat. Totodată, se lucrează la extinderea platformei de îmbarcare/debarcare către nord şi, bineînţeles, se lucrează la interior, la reparaţii. În cea mai mare parte sunt toate acele lucrări urmărite şi coordonate de către colegii mei din direcţiile de profil”, a explicat pentru Agerpres purtătorul de cuvânt al CNAB.

Calea ferată către aeroport, tot mai aproape de finalizare

Odată cu lucrările desfășurate în spațiul aferent aeroportului, în afara acestuia continuă construcția liniei de cale ferată care va lega Gara de Nord de Otopeni. Cum terasamentul și chiar podul care traversează DN1 și continuă spre parcarea suptraterană a aeroportului sunt într-o fază avansată, de câteva zile au început și lucrările pentru realizarea acoperișului gării de la Aeroportul Henri Coandă. (Foto: Valentin Iordache)

Citește și:

Leave a Comment