Share
76 de mil. euro pentru exproprierile necesare extinderii aeroportului Otopeni

76 de mil. euro pentru exproprierile necesare extinderii aeroportului Otopeni

Guvernul a aprobat astăzi declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele aflate pe amplasamentul investiţiei „Extinderea Aeroportului Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti”.

Potrivit unei hotărârii adoptate astăzi de Executiv va fi declanșată etapa de exproprieri a proiectului de extindere a aeroportului Otopeni. Suma alocată acestei operațiuni este de 358,2 milioane de lei (cca. 76 mil. euro) pentru un număr de 681 de imobile.

La finalul lunii august, ministrul de atunci al Transporturilor, Răzvan Cuc, declara că „undeva cam într-o lună de zile va lansa execuţia şi proiectarea pentru noul terminal astfel încât să se prezinte firmele la licitaţie şi să se dea la treaba aşa cum trebuie”. Din nefericire, acest lucru nu s-a întâmplat până acum.

Tot la finalul lui august, Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) era de părere că un pasager care vine cu două ore înainte de zbor pe Aeroportul Henri Coandă nu are cum să rateze avionul decât dacă după formalităţile de check-in acesta rămâne în zona publică mai mult timp, dar şi cu condiţia ca la ghişeele de check-in să fie suficient personal alocat direct de către companiile aeriene.

„În continuare, sunt aglomerări pe aeroport, dar atât la punctele de control de securitate, cât şi la cele de control de frontieră există personal suficient şi chiar dacă se formează cozi, se mişcă repede. Aş putea să spun că nu chiar acelaşi lucru se întâmplă în zona de check-in, gestionată direct de către companiile aeriene. Noi punem la dispoziţie ghişeele şi benzile de bagaje, dar numărul de ghişee deschise şi personalul aferent este alocat de către agenţii de handling care lucrează direct pentru companiile aeriene. De aceea, atunci când la aceleaşi ghişee sunt procesate mai multe curse pot să apară cozi care să dureze ceva mai mult. Noi am făcut un calcul şi în mod normal un pasager care vine cu două ore înainte de zbor nu are cum să rateze avionul decât dacă după formalităţile de check-in acesta rămâne în zona publică mai mult timp şi nu mai are timp să treacă ulterior prin celelalte formalităţi”, a spus Iordache.

Acesta a subliniat că timpul de aşteptare la punctul de frontieră sau controlul de securitate nu are cum să depăşească 20 de minute, în 95% dintre cazuri. „Deci, cele două ore sunt arhisuficiente, cu condiţia ca la ghişeele de check-in să fie suficient personal. Altfel, după ce se trece de check-in, într-o oră nu au cum să nu ajungi la poarta de îmbarcare”, a completat reprezentantul CNAB.

Citeste și:

Leave a Comment