Share

Acuzele în privința motorului Renault 1.2 TCe revin în actualitate

După un prim puseu în vara anului 2017 și o recentă escaladare a problemei în presa din România în această primăvară, scandalul propulsorul 1.2 TCe al Renault, utilizat atât pe modelele mărcii franceze cât și pe cele ale Dacia, Nissan sau chiar Mercedes-Benz revine în actualitate. O asociație a consumatorilor din Franța a solicitat grupului francez remedierea problemei.

În vara anului 2017, presa franceză scria ample articole despre motoarele care consumă prea mult ulei, iar un caz aparte era cel al propulsorului 1.2 TCe Euro V dezvoltat de Renault. Pe atunci, o anchetă a publicației franceze l`Argus pe tema motoarelor puse în pericol de consumul excesiv de ulei avea printre protagoniști și modele populare în România. Posesorilor de Renault Clio IV, Captur sau Dacia Duster cu motorul 1.2 TCe Euro V li se recomanda să verifice des nivelul uleiului.

La vremea respectivă, scriam un amplu articol despre studiul „Surconsommation d`huile – Les Moteurs a risque” în care se menționa că în grupul Renault – Nissan există o informare internă care plasează problema motorului 1.2 TCe la un nivel maxim. Asta pentru că, în urma unei analize începute încă din 2014 și a numărului tot mai mare de clienți din toată Europa care au acuzat probleme, s-a constatat că propulsorul cu pricina consuma ulei mult peste normal. Neconfirmată de reprezentanții Renault, dar aflată, se pare, la baza problemei, calibrarea incorectă a computerului care gestionează motorul ducea la o presiune scăzută în motor și la o lipsă de lubrifiant în zona cilindrilor. O parte a uleiului era aspirată și arsă prin combustie. Din această cauză puteau fi afectați permanent atât segmenții cât și cămășile cilindrilor. În cazul mărcii Renault motorul cu pricina era disponibil pe modelele Clio IV, Captur, Kangoo, Mégane și Scénic, iar în cel al Dacia, pe Duster, Dokker și Lodgy.

Din nefericire, jurnaliștii francezi remarcau faptul că grupul Renault a preferat să nu își anunțe clienții despre problemă, ea fiind rezolvată, eventual, în timpul reviziilor. Pentru a lămuri această problemă și în cazul României, am solicitat, tot atunci, în vara lui 2017, lămuriri în privința problemei, iar răspunsul primit a fost că „în momentul de față, în România, nu este deschisă nicio campanie de rechemare care să vizeze reprogramarea unității de control a injecției motoarelor 1.2 TCe montate pe vehiculele Dacia și Renault pentru incidente legate de consumul anormal de ulei”. Mai exact, la divizia grupului Renault din România nu ajunseseră documente care să evidențieze această problemă și nici eventuale reclamații ale clienților care să determine o procedură de „recall”. 

Reizbucnirea scandalului

În luna martie a acestui an, publicația franceză Auto Plus a revenit asupra subiectului în cadrul unui articol despre fiabilitatea motoarelor turbo cu cilindree mică. Jurnaliști au menționat din nou consumul exagerat de ulei al motoarelor 1.2 TCe (Renault și Dacia) și 1.2 DIG-T (Nissan), în special în cazul mașinilor utilizate cu preponderență în mediul urban.

Cu câteva săptămâni în urmă, un alt cotidian central din România a readus în atenție informația din 2017 și, bazându-se pe reclamații actuale ale clienților, a solicitat oficialilor Renault și Dacia din România o poziție oficială, iar răspunsul a fost, din nou, nesatisfăcător pentru clienții implicați. Reprezentanța grupului Renault a susținut că, nefiind o legătură clară între cazurile menționate, este suficientă o reparație a acelor vehicule și nu un „recall”.

400.000 de mașini în Franța și alte 200.000 în restul Europei

Asociația franceză a consumatorilor UFC-Que Choisir a făcut în această primăvară un calcul, bazat pe datele de vânzări, din care a rezultat că în Franța ar putea fi afectate de problema motorului 1.2 TCe circa 400.000 de mașini vândute între 2012 și 2016. În urma acestei constatări asociația a notificat producătorul și a sfătuit clienții afectați să anunțe producătorul și UFC-Que Choisir.

Publicația Auto Plus menționează chiar că Renault ar fi recunoscut, într-o notă internă, existența a 107.000 de mașini cu probleme în Franța. În același timp, cotidianul Le Monde a dat publicității un articol în care scrie că motorul 1.2 TCe Euro V  (H5FT), fabricat la uzina Renault din Valladolid, ar fi putut ajunge pe circa 600.000 de mașini din  Europa

Leave a Comment