Share

Cristian Nevzoreanu, Dacia: Clienţii au ajuns să aştepte până la șase luni un vehicul

Cristian Nevzoreanu, directorul de comunicare al Renault Group România, a declarat că mai mulţi producători de automobile, printre care şi Dacia, au întârzieri de până la șase luni la livrarea vehiculelor.

„Criza de cipuri a afectat industria de automobile locală, europeană şi mondială, este un subiect extrem de dureros, pentru că duce la multă frustrare, atât din partea noastră – am trecut de 40 de zile de oprirea producţiei pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri şi credeţi-mă că nu suntem (Dacia, n.r.) cei mai afectaţi. Deci nu am putut să producem atât de mult pe cât ne-am dorit, clienţii au ajuns să aştepte şi până la șase luni un vehicul – dacă doreşti un vehicul bine echipat, îl poţi aştepta şi șase luni. Iar această situaţie este la mai multe mărci, nu este numai la noi. Problema pentru noi e că trebuie să întrerupem producţia, problema pentru clienţi e că trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare, până îşi vor primi maşinile noi”, a afirmat Cristian Nevzoreanu.

De asemenea, oficialul Renault Group România consideră că actuala criză a semiconductorilor nu se va încheia în acest an. „Această criză se va estompa anul viitor. Eram mai optimişti că se va estompa în trimestrul IV al acestui an, însă lucrurile nu sunt atât de simple. Este o consecinţă a faptului că cipurile vin dintr-o anumită direcţie, de departe, şi a faptului că deschiderea unei anumite capacităţi de producţie de cipuri durează ani de zile şi costă miliarde. Se vor mişca lucrurile, eu îmi doresc să se întâmple şi în Europa aşa ceva şi să avem şi noi ceva de făcut pe această temă”, a adăugat Nevzoreanu.

Când Dacia tuşeşte, furnizorii pot face pneumonie

Oficialul Renault Group România a menționat și că adaptarea proceselor de producție la automobilele mai puțin poluante se face treptat pentru a nu cauza efecte în lanț.

„Noi ne dorim, şi este normal, ca per ansamblu un automobil să fie mai puţin poluant, începând cu procesul de fabricaţie, care implică piese de la furnizor, deci implică şi o generare de CO2 la furnizor. Deci categoric că şi ei trebuie să-şi adapteze procesele de producţie, pentru a emite mai puţin CO2, deci pentru a merge către platforme industriale «verzi». Însă lucrăm cu foarte multă grijă şi responsabilitate, întrucât e o vorbă la noi care spune că trebuie să fim atenţi când Dacia tuşeşte, pentru că atunci furnizorii pot face pneumonie.

Deci orice modificare importantă la noi poate avea un efect extrem de puternic asupra furnizorilor. Cum este de exemplu acum creşterea preţului materiilor prime, creşterea preţului energiei, utilităţilor. Fiecare companie are un anumit potenţial de a suporta creşterea tuturor acestora, până la un anumit punct. Cu cât întreprinderea este mai mică şi mai fragilă, cu atât riscul e mai mare. Deci lucrăm foarte strâns cu furnizorii noştri, pentru a-i ajuta, a-i acompania şi a găsi împreună cele mai bune soluţii”, a adăugat Cristian Nevzoreanu.

Competitivitatea depinde și de infrastructură

Prezent și el la conferința Pria Logistics – Automotive&Transport, Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a explicat că industria auto din România trebuie să rămână competitivă, asta necesitând și un sistem de transport performant.

Citește și:
– România, insuficient pregătită pentru trecerea la mobilitatea electrică

„Priorităţile asociaţiei noastre sunt puse într-o anumită ordine: educaţia, sistemul dual în universităţi, cercetare şi dezvoltare. Avem nevoie de şcoli tehnice pentru că vedem din ce în ce mai mult lipsa specialiştilor în producţie, de stabilizarea pieţei de vehicule, de dezvoltarea infrastructurii de transport rutier şi feroviar. Nu putem să fim competitivi în Europa la transportul feroviar de marfă cu o viteză medie de circa 18 km pe oră. Suntem la coada Europei”, a declarat Adrian Sandu.

Totodată, oficialul ACAROM a mențționat că este nevoie de o integrare locală cât mai bună în domeniul producției de componente. „Atât Dacia cât şi Ford au nevoie de furnizori aproape de uzinele de producţie, astfel încât să evităm pe viitor probleme de genul celor apărute din cauza pandemiei sau a condiţiilor de transport nefavorabile”, a explicat Adrian Sandu.

El a atras atenția și asupra preiunii pusă de politicienii de la Bruxelles pe industria auto. „Comisia Europeană pune o presiune din ce în ce mai mare asupra emisiilor de CO2 şi împinge industria auto către o electrificare forţată, neluând în calcul cum va fi produsă energia electrică ce va fi consumată de viitoarele vehicule electrice sau adaptarea sistemului de transport al mărfurilor care în prezent utilizează preponderent camioane alimentate cu motorină”, a încheiat secretarul general ACAROM.

Citește și:

Leave a Comment