Share
Lucian Bode se „grăbește încet” să ne salveze de noi înșine

Lucian Bode se „grăbește încet” să ne salveze de noi înșine

În statul cu cele mai multe victime din Europa rezultate din accidente rutiere, ministrul Lucian Bode consideră că „grăbindu-ne încet” rezolvăm brusc problema. Ca și predecesorii săi, oficialul își ascunde responsabilitatea după statistică.

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a încercat ieri să răspundă valului de acuzații la adresa autorităților cu privire la evenimentele rutiere, unele soldate cu victime, din ultimele zile. Într-o luare de poziție a struțului oficialul s-a mulțumit să recite de pe foaie statistici cu accidente, morți, echipaje de poliție și amenzi, fără a vorbi un singur moment despre măsurile luate de instituția pe care o conduce pentru a reduce carnagiul de pe șoselele României.

Desigur, nu ministrul este cel care trebuie să amendeze șoferii indisciplinați. Nu Lucian Bode este vinovat pentru accidente. Nu el este cel care poate corecta infrastructura pentru a ajuta șoferii să circule cât mai în siguranță. Și atunci ce poate face dl Bode în afară de a recita date statistice înfiorătoare?

Păi la cea mai scurtă ieșire cu mașina din parcare, de preferat la volan, domnul ministru ar putea descoperi câte drumuri din România, multe dintre ele în București, au semnalizarea rutieră depășită sau inexistentă. Pe asfaltul așternut cu zgârcenie de colegii săi de la Transporturi marcajele au dispărut cu desăvârșire sau sunt atât de bine realizate încât atunci când plouă sau e soare puternic acestea sunt invizibile. După copaci sau stâlpi de iluminat se ascund de șoferi indicatoare importante precum „Stop” sau „Cedează trecerea”, iar semafoarele zâmbesc strâmb atârnate de câte un colț.

O să spuneți că asta e treaba administratorilor de drumuri. Corect! Evrika! Așa e. Dar angajații domnului Bode sunt cei care, prin sesizări punctuale și amenzi, trebuie să forțeze administratorii indolenți – fie că vorbim de primării sau CNAIR – să respecte legea și să-și facă treaba pentru care sunt plătiți de noi toți.

Tot angajații domnului ministru de Interne, polițiștii, sunt cei care trebuie să aplice legea atunci când indisciplina de care vorbește șeful lor se manifestă în trafic. E drept că unii dintre șoferii de pe șoselele noastre nu au nici cea mai vagă idee despre reguli și obligații. Ei cred că șoseaua li se cuvine în totalitate, regulile sunt făcute pentru a fi încălcate, mașina e un drept, o dovadă de statut, iar polițiștii doar umile jaloane. Așa e! Șoferilor neatenți, indolenți și needucați li se cuvine totul în trafic. Din simplul motiv că „jaloanele” de mai sus își îndeplinesc cu stoicism rolul de… jaloane.

E incredibil cum polițiștii români reușesc să își bată joc de propriul statut și de meseria pe care au ales-o găsind de fiecare dată motive pentru a spune „nu se poate” sau „n-am ce face”. E obligația lor de a aplica legea așa cum e ea scrisă. Bine sau prost! Orice depășire a vitezei legale, orice schimbare de direcție fără a semnaliza, orice intrare în intersecție dincolo de marcaje atunci când semaforul are culoarea roșie, orice staționare neregulamentară trebuie sancționate conform legii.

Culmea, în loc de a verifica și impune colegilor săi din poliție să își facă meseria pentru care sunt plătiți, domnul minstru Bode preferă să ne spună care sunt cauzele accidentelor (de parcă nu le-am vedea zilnic pe șosele) și câte amenzi au fost aplicate. Ați rezolvat probema domnule Bode, așa-i?

Ce importanță are că unii polițiști fac uniforma și meseria de râs întorcând capul atunci când văd nereguli în trafic. Ce contează că se ascund prin parcări, la umbră, în loc să descopere contravenienții de orice fel. Cine să-i respecte și să respecte legea dacă tocmai polițiștii sunt cei care o încalcă?

Aveți idee domnule ministru câte mașini de poliție sunt parcate neregulamentar doar în București? Știți câți polițiști se uită zâmbind la o intersecție blocată din capitala țării în care sunteți ministru de Interne fără a se deranja să găsească o soluție? Nu vă intrigă să vedeți chiar la televizor polițiști care opresc mașinile în trafic în zone în care staționarea este interzisă deși au parcări la câteva zeci de metri distanță? Aveți idee câți dintre români mai au un minim respect pentru cei care, în teorie, trebuie să impună respectarea legilor?

Poate, în loc să recitați coloane cu cifre și să transmiteți „zicători” sau titluri de filme vechi, ar trebui să vă grăbiți domnule ministru Lucian Bode, de preferat nu „încet”, să găsiți soluția ca polițiștii români să aplice legea așa cum o fac colegii lor din țările în care numărul de accidente e mult mai mic decât în România.

Statistica pe care ați preferat să o prezentați românilor în loc să veniți cu decizii și măsuri clare spune că Suedia e cea mai sigură țară din Europa în privința traficului rutier. Oare de ce domnule ministru în guvernul României? Ați încercat să depășiți viteza, să parcați neregulamentar, să depășiți pe banda de dreapta coloana oprită la semafor pentru a fi „jmecher” sau să uitați să semnalizați la schimbarea direcției de mers în acea țară? Poate ar fi indicat să o faceți, să suportați consecințele, să înțelegeți ce înseamnă cu adevărat meseria de polițist subordonat ministrului de Interne, să le impuneți subalternilor aplicarea legii și abia apoi să recitați statistici. Cu singuranță acestea vor fi mult mai bune decât cele din prezent.

Citește și:

Leave a Comment