Share
Pentru a deveni o marcă globală, Dacia trebuie să aștepte 10 ani după Renault

Pentru a deveni o marcă globală, Dacia trebuie să aștepte 10 ani după Renault

Șeful grupului Renault, Luca de Meo, a explicat că extinderea Dacia pe tot mai multe piețe va trebui să aștepte până ce marca Renault va oferi mașini din zona superioară a pieței..

Ați aflat deja de la LifeNews.ro o mulțime de detalii despre planul Renaulution, cel care ar trebui să schimbe radical atât Renault cât și mărcile asociate – Dacia, Lada și Alpine. Cu toate acestea, noi informații răzbat la fiecare apariție în media a șefului grupului francez, Luca de Meo, sau a noului director executiv al cuplului Dacia – Lada, Denis Le Vot.

Într-un interviu acordat AutomotiveNews Europe, Luca de Meo a explicat de această dată că una dintre principalele probleme ale grupului francez este faptul că, deși comercializează circa 50% din întreaga sa producție în afara Europei, aceasta generează doar 25% din profit. Cum trei sferturi din profit este realizat în Europa devine lipede că grupul are nevoie de o creștere a marjei pe piețele din afara continentului. Această necesitate implică, pe lângă lansarea unor modele mai profitabile, și o reducere a producției anuale de la 3,9 milioane de unități până la 3,1 milioane la nivelul lui 2025.

Dacia nu va cuceri lumea decât peste 10 ani

Referitor la marca românească Dacia, deținută de grupul Renault, Luca de Meo a explicat că ea, ca și celelalte mărci ale grupului, trebuie să își gestioneze singură viitorul. Dacă acum mașinile sub marca Dacia sunt comercializate doar în Europa și câteva state din Africa de Nord, în timp ce în alte piețe, precum cele din Asia sau America de Sud, aceleași vehicule poartă sigla Renault, în viitor toate vor purta sigla mărcii românești.

Dar, înainte de a putea face asta, oficialul a explicat că este nevoie de o creștere în gamă a modelelor Renault. „Va fi nevoie de circa o generație și jumătate a modelelor noastre pentru a ridica Renault mai sus pe piață și a face astfel loc pentru ca Dacia să se dezvolte global”, a declarat Luca de Meo. Oficialul Renault a admis chiar că Dacia va trebui să aștepte circa 10 ani pentru a cuceri lumea.

Pentru a susține și mai limpede cât de departe este momentul în care Dacia se va putea extinde, șeful grupului francez a confirmat că, în America de Sud, de exemplu, modelul Bigster va fi comercilizat tot sub sigla Renault.

Citește și:
– Șeful Renault: Dacia va crește ca un brand cu drepturi depline mai degrabă decât ca un derivat al mărcii franceze
– Renaulution: Viitorul Dacia, dezvăluit de șeful Renault, Luca de Meo

Și, dacă tot a venit vorba despre Dacia Bigster, acest model va fi și un exemplu al strategiei de utilizare a tot mai multe componente comune la modelele întregului grup. Conform lui de Meo, grupul Renault are în plan să comercializeze circa 1 milion de SUV-uri compacte pe an, iar 85% dintre componentele acestor modele vor fi comune.

Electrificarea, firul roșu al grupului Renault

Pe lângă transformarea Dacia în marcă globală și crearea unui spațiu exact pentru viitoarea marcă Niva, derivată din Lada, care va fi ajunge în Europa cu un 4×4 în toată puterea cuvântului, Luca de Meo mizează pe electrificarea accelerată a mărcii Renault.

În următorii patru ani grupul francez va lansa nu mai puțin de 24 de noi modele dintre care 10 vor fi 100% electrice. Dacă în prezent marja obținută de la modelele Clio și Zoe este apropiată, în viitor profitul obținut din mașini electrice trebuie majorat. Iar asta se va întâmpla pe măsură ce reglementările tot mai stricte de depoluare vor duce la prețuri tot mai mari pentru mașinile cu motoare termice făcând achiziționarea de mașini electrice mai rentabilă. În plus, pentru a reduce costurile de producție, componentele mașinilor electrice care sunt acum importate din Asia vor trebui produse în Europa.

Șeful Renault a dezvăluit în acest context și faptul că Renault Zoe, cel mai vândut autoturism 100% electric în Europa, nu va avea un urmaș. El va fi înlocuit de viitorul model derivat din Renault 5 Prototype prezentat în luna ianuarie odată cu Dacia Bigster Concept.

Productivitate crescută la uzinele din România, Maroc, Turcia și Spania

În privința amprentei industriale a grupului Renault, de Meo a explicat că uzinele din România, Maroc, Turcia și Spania sunt „punctele forte” ale sistemului de prodcuție al grupului. „Prin alocarea unor produse potrivite acolo vom câștiga în competitivitate. Acesta este calul câștigător al Renault”, a declarat șeful grupului francez.

Totodată, pentru a nu da naștere unor noi dispute cu sindicatele din Franța, el a menționat că „nu vom închide uzine din Franța. Pentru acestea găsim idei noi, așa cum s-a întâmplat la cea din Flins care va deveni un centru pentru economia circulară, reciclarea bateriilor și a altor componente”.

Citește despre Dacia:

Dacia Bigster

Leave a Comment