Share
Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma

Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma

În cadrul conferinței de presă privind planul de redresare a grupului Renault, Denis Le Vot, director general al mărcilor Dacia și Lada, a prezentat conceptul Bigster, un SUV care „prefigurează soluția propusă de Dacia pentru un vehicul de segment C”.

În opinia oficilului francez, prin crearea noului business unit Dacia-Lada, Dacia își va spori eficiența și competitivitatea și își va extinde atât prezența pe piețele externe cât și gama de modele, prin abordarea segmentului C. Conceptul Bigster prefigurează deschiderea gamei Dacia către noi orizonturi.

„Dacia va continua să propună clienților modele fiabile, la cel mai bun preț. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potențialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienți și vom crește calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Avem așadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma”, a declarat Denis Le Vot, director general al mărcilor Dacia și Lada.

Dacia & Lada, un model de business solid, unic și eficient

De aproape 15 ani, Dacia propune vehicule contemporane, simple și atrăgătoare. Bazându-se pe un know-how fără egal în acest segment, Dacia beneficiază de aportul tehnologic și de sinergiile existente în cadrul Groupe Renault și al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.

Dacia a vândut începând din 2004 peste 7 milioane de vehicule în 44 de țări, multe din modelele sale fiind bestseller în segmentul lor. Astfel, în Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienții particulari în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți.

Urmărind cu atenție pulsul pieței auto, Dacia a știut să propună de fiecare dată soluția potrivită. Pentru a oferi în continuare modele adaptate nevoilor reale ale clienților și pentru a face față noilor provocări din lumea auto, Dacia va beneficia de următoarele argumente:

• O abordare design to cost disciplinată în dezvoltarea modelelor;
• Un business unit Dacia-Lada dedicat, beneficiind de avantajele apartenenței la un grup auto global în special prin accesul la tehnologii specifice, fapt care va maximiza sinergiile și utilizarea de componente carry over;
• Utilizarea de către Dacia și Lada a platformei CMF-B a Alianței, o platformă competitivă și foarte flexibilă, care va permite reducerea de la 4 la 1 a numărului de platforme și de la 18 la 11 a diversității de caroserii;
• Unele vehicule bazate pe această platformă vor putea fi echipate cu motoare funcționând cu surse de energie alternativă sau hibride, în conformitate cu evoluția reglementărilor și răspunzând așteptărilor clienților;
• O gamă competitivă, extinsă și modernizată. După lansarea noilor Logan și Sandero precum și a modelului Spring – automobilul de oraș 100% electric cel mai accesibil din Europa – alte 3 modele se vor alătura gamei până în 2025;
• Intrarea în segmentul C, prefigurată de Conceptul Bigster.

Conceptul Dacia Bigster, un SUV „cool” pentru segmentul compact

Sub numele Bigster, Dacia prezintă conceptul unui model SUV de 4,6 metri lungime, robust, spațios și perfect adaptat pentru escapadele în aer liber. Acest SUV prefigurează soluția propusă de Dacia pentru un vehicul de segment C accesibil la prețul unui model din segmentul inferior.

Alejandro Mesonero-Romanos, noul director de design Dacia, considerră că nou concept Bigster „exprimă viitoarea evoluție a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esențial, evocând spiritul de aventură și aducând în plus o tușă «cool». Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi și atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi”.

Conceptul Bigster încorporează valorile de simplitate, onestitate și autenticitate specifice mărcii Dacia, care au generat în timp în rândurile clienților săi sentimentul apartenenței la o comunitate specială.

Proporțiile conceptului Dacia Bigster sunt în egală măsură contemporane și atemporale. Liniile sale simple, lipsite de artificii estetice inutile, inspiră robustețe.

Nu doar dimensiunile exterioare sunt generoase în cazul conceptului Dacia Bigster. Interiorul este la rândul său foarte primitor, fiind printre cele mai spațioase din acest segment. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Un aspect pus și mai mult în valoare de culoarea verde închis a caroseriei.

Dacia Bigster

Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de a face cu un SUV autentic, opțiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecțiile laterale.
Anticipând un viitor model reprezentativ al gamei Dacia, Conceptul Bigster poate fi echipat cu motorizări alternative și hibride, asigurând astfel adaptarea permanentă atât la nevoile clienților, cât și la evoluția reglementărilor în domeniul auto.

Conceptul Bigster ilustrează, în viziunea francezilor, spiritul Dacia – libertatea de deplasare care oferă clienților posibilitatea de a trăi experiențe unice, adevărate și simple. Dacia răspunde astfel, mai mult decât oricând, nevoilor și aspirațiilor reale ale clienților săi, îmbinând oferta unei achiziții raționale cu designul atrăgător.

Un nou logo Dacia?

Ciudat și intrigant totodată, în detaliile despre Dacia, oficialii Renault nu au făcut nicio referire la noul logo care se observă pe partea frontală a conceptului Bigster și nici despre noul slogan „Tout. Simplement” (Totul. Pur și simplu) care apare în documentele prezentate în timpul conferinței de presă privind planul Renaulution.

Citește și:

Leave a Comment