Investitorii pun sub semnul întrebării valoarea acțiunilor Hyundai după „strategia Apple”
Anunțul grupului Hyundai – Kia că participarea sa la mașina Apple este exclusă a dat naștere unor discuții aprinse între investitorii la bursă. Asta pentru că modul în care sud-coreenii au prezentat informația pare o „strategie”.
Pe 8 ianuarie 2021 internetul era luat cu asalt de informația că Hyundai ar putea fi constructorul mult-așteptatei mașini Apple, vestitul proiect „Titan”. La vremea respectivă, coreenii anunțau că sunt în discuții cu gigantul IT american pentru a construi mașina cu care compania din Cupertino se pregătește să debuteze pe piața vehiculelor autonome.
„Apple și Hyundai sunt în discuții, dar într-un stadiu incipient, și nu s-a decis încă nimic”, au anunțat oficialii Hyundai fără a spune cât de detaliate sunt negocierile. În același timp, conform Reuters, Apple a refuzat să comenteze subiectul.
Mai puțin discutată, dar mult mai importantă decât posibilitatea ca Hyundai – Kia să producă mașina Apple a fost efectul creat pe bursă de dezvăluirea acestei potențiale colaborări. Grație anunțului acțiunile grupului au urcat brusc cu nu mai puțin de 24%.
Tot pe 8 ianuarie, LifeNews.ro atrăgea atenția că „având în vedere momentul și modul în care coreenii au făcut anunțul privind posibila colaborare cu Apple pentru producția mașinii, informația trebuie privită cu o doză scepticism”. Ca și alte publicații occidentale ne îndoiam că un astfel de anunț poate fi făcut fără acordul partenerului de negocieri și, mai mult chiar, căutam explicația pentru care sud-coreenii ar face o astfel de gafă care putea pune în pericol întreaga afacere.
Repliere în aceeași zi
Oricât de ciudat și lipsit de profesionalism ar părea, la câteva ore după ce presa din întreaga lume a preluat anunțul Hyundai privind potențiala colaborare cu Apple, coreenii au revenit asupra propriilor declarații. Astfel, ei au scos din anunț numele Apple lăsând ideea că sunt în discuții de colaborare cu mai multe companii.
LifeNews.ro scria tot atunci că „un anunț de acest gen făcut în timpul negocierilor este de neconceput în orice afacere” și că „devine limpede că oficialii Hyundai fie s-au trezit vorbind fără să aibă idee de implicații, fie au vrut să speculeze momentul propice pentru a își majora valoarea acțiunilor”.
Ei bine, a doua idee pare acum mult mai aproape de realitate.
Suspiciuni cu privire la tranzacții ale directorilor Hyundai – Kia
Conform Reuters, între 8 ianuarie și 8 februarie nu mai puțin de 12 directori ai Hyundai Motor au vândut aproximativ 3.400 de acțiuni în valoare de 747.152 dolari. Suma poate părea mică pentru ca cineva să își asume un astfel de risc, însă nu este limpede dacă doar cei 12 au făcut trancazții cu titluri ale grupului Hyundai – Kia în perioada menționată.
„Este o procedură de rutină prin care directorii companiei vând sau cumpără acțiunile companiei. Acțiunile pe care le-au vândut directorii Hyundai Motor nu reprezintă mulți bani/ În plus, directorii vând sau cumpără de multe ori acțiuni ale companiei pentru a le transforma în profit”, consideră Kevin Yoo, analist la eBEST Investment & Securities.
Citește și:
– Grupul Hyundai – Kia mizează pe vânzări mai mari cu 11,5% în 2021 și cumpără o uzină
Totuși, zvonurile privind o conduită neacceptată de bursele din întreaga lume, au atras atenția asupra tranzacțiilor cu acțiuni Hyundai – Kia și unii investitori la bursă solicită o anchetă.
În ciuda acestor solicitări, serviciul de supraveghere a piețelor financiare din Coreea de Sud, Financial Supervisory Service (FSS), a anunțat că nuare în plan o investigație în acest sens, dând naștere unui nou val de reproșuri. Mai ales că, în tot acest timp, „guralivii” de la Hyundai – Kia nu au mai scos o vorbă.
Afacerea Hyundai – Apple, cel puțin interesantă
Ca urmare a confirmării că proiectul de colaborare cu Apple este, cel puțin pentru moment, blocat, titlurile Hyundai au înregistrat ieri o scădere de 4,2%, ceea ce înseamnă diminuarea cu 2,1 miliarde de dolari a valorii de piaţă a grupului auto sud-coreean. Asta în timp ce acţiunile Kia Corp, partener al Hyundai care potrivit presei sud-coreene urma să fpreia rolul de colaborator operaţional pentru mașina Apple, s-au prăbuşit cu 12%, „ştergând” 4,3 miliarde de dolari din valoarea de piaţă a companiei.
Într-un nou document remis luni autorităţilor de reglementare, cei de la Hyundai – Kia au informat că poartă discuţii cu mai multe companii cu privire la vehicule electrice autonome, dar până acum nu a fost luată nicio decizie.
„Am primit cereri de cooperare, pentru dezvoltarea în comun de vehicule electrice autonome, din partea mai multor companii, dar sunt într-un stadiu preliminar şi nimic nu a fost decis încă. (…) Nu purtăm discuţii cu Apple cu privire la dezvoltarea de vehicule autonome”, au precizat oficialii Hyundai – Kia, în conformitate cu prevederile de pe piaţa bursieră care cer firmelor să trimită notificări investitorilor cu privire la zvonurile are circulă pe piaţă.