Share

Auto Cobălcescu se extinde în afara Bucureștiului. Nou showroom BMW la Pitești

Dealer autorizat BMW din 2015, compania Auto Cobălcescu deschide primul său centru integrat din afara Bucureștiului după o investiție de de 1,85 milioane de euro.

Oficialii Auto Cobălcescu au anunțat deschiderea noului dealer al companiei de la Pitești, prima lor investiție majoră din afara Capitalei. Începând din decembrie 2020 clienții BMW din zonă pot achiziționa și repara vehicule de la un nou centru integrat.

Istoria investiției Auto Cobălcescu de la Pitești începe odată cu intrarea în insolvență a dealerului Motor AG din orașul argeșean. Lipsită de un centru de comercializare și reparații pentru mărcile BMW și Mini, zona devine atractivă pentru o nouă investiție, iar oficialii Auto Cobălcescu decid să achiziționeze spațiul expozițional al companiei Valahia Investments, cea care renunțase la rândul său la comercializarea vehiculele Honda în Pitești.

„Pentru achiziția activului am făcut un împrumut la bancă, iar restul sumelor necesare au provenit din resurse proprii ale companiei. Desigur, deocamdată investiția de la Pitești este susținută de cea din București, dar sperăm că în curând se va putea susține singură. Acesta a fost scopul investiției”, a explicat în cadrul unei întâlniri online Dan Grigore, directorul general al Auto Cobălcescu.

Conform acestuia, deși decizia de a deveni reprezentantul BMW în Pitești a fost luată cu circa cinci ani în urmă, „e o evoluție oarecum contra curentului aceea de a avea dorința și resursele pentru a investi în un nou dealership într-un an 2020 atipic, cu o criză sanitară și o amenințare de criză economică. Este primul nostru centru din afara Bucureștiului și nu avem acum în plan nici extinderea în afara Capitalei cu celelalte mărci ale noastre și nici o noi investiții în dealeri BMW. Mai întâi trebuie să vedem evoluția de la Pitești, un centru integrat care va acoperi întreaga zonă, inclusiv Râmnicu Vâlcea sau județele Dâmbovița și Teleorman”.

„Noul dealer BMW Auto Cobălcescu din Pitești a fost un pas asumat de noi încă din 2015, atunci când a fost lansat dealershipul BMW din București. În urma evoluției foarte bune a mărcii în Capitală, am demarat în 2018 o primă investiție la Pitești, în zona de service, investiție pe care o continuăm acum cu integrarea unui centru complet BMW. Planificarea a fost elementul-cheie, care a susținut o evoluție sănătoasă a businessului, chiar și în contextul socio-economic curent”, a detaliat Dan Grigore.

O investiție de 1,85 milioane de euro

Cu un cost total de 1,85 de milioane de euro, susținut de un credit bancar, dar și de resurse proprii, noul centru integrat deține acum un showroom de 475 mp. Pentru amenajarea showroom-ului și extinderea capacității de service cu încă un atelier de reparații mecanice, Auto Cobălcescu a alocat numai în anul 2020 un buget de 500.000 euro, dintre care 350.000 euro au fost utilizați pentru dotările interioare și exterioare ale clădirii, iar restul de 150.000 euro pentru investiții în echipament IT și mobilier modern la standardele cerute de producător. Noul centru a adus și o creștere a numărului de angajați dedicați cu 25%, pe pozițiile nou înființate de vânzări și suport logistic.

Auto Cobălcescu Pitești

„Lansarea unui dealership perfect aliniat la standardele unui brand precum BMW este, în sine, o provocare. O provocare cu atât mai importantă în contextul unui an cu multe ruperi de ritm și blocaje impredictibile. O altă provocare importantă, clasică de acum, este lipsa forței de muncă și, aș adăuga, a oamenilor motivați, nu neapărat calificați. Procesul de consolidare a echipei de la Pitești a început deja, dar ne așteptăm să continue și în 2021”, a declarant și Silviu Docan, Branch Manager BMW Auto Cobălcescu Pitești.

Compania a prevăzut pentru anul 2021 continuarea dezvoltării centrului din Pitești printr-o nouă investiție, estimată la 150.000 euro. Aceasta va fi direcționată către deschiderea unui nou atelier de mecanică cu șase elevatoare, stand de geometrie, calibrări instalații de aer condiționat și service roți ce urmează să dubleze capacitatea de reparații a dealerului. Pe lista de obiective pentru 2021 se află și atingerea unui volum minim de automobile noi livrate de 40 de unități, respectiv creșterea numărului de ore de service cu peste 30%.

Auto Cobălcescu, afaceri de 30 milioane de euro

Dealer bimarcă Dacia – Renault din 2002, Auto Cobălcescu devine unul dintre cei mai puternici dealeri auto din București în 2009, atunci când finalizează o investiție de 22  milioane euro într-un centru integrat Dacia – Renault – Nissan și deschide astfel cel mai mare centru auto integrat din România. Cu o suprafață de 26.000 mp construiți pe 18.000 mp de teren, centrul din Capitală include, din 2015, și un showroom dedicate mărcii BMW, iar din 2018 Auto Cobălcescu devine dealer al mărcii Mini.

Citește și:
– Vechimea anvelopelor, subiect sensibil în comerțul online

„Auto Cobălcescu operează doar în zona Bucureștiului cu mărcile Dacia, Renault și Nissan. Evident că o comparație a rezultatelor din 2020 față de 2019 arată un recul la nivel de volume, dar mai mică decât scăderea medie a pieței. Tocmai faptul că am fost loviți mai puțin ne-a încurajat să finalizăm acum investiția de la Pitești. Faptul că toate mărcile noastre au în portofoliu mașini electrice – de la anul, inclusiv Dacia – ne dă speranțe într-o creștere în 2021. Anul trecut cota de piață a mașinilor 100% electrice din totalul vânzărilor Auto Cobălcescu a fost de circa 7%, iar anul viitor ne așteptăm chiar la 10%. Ar putea fi mai mult, dar trebuie să avem în vedere că modelul electric Dacia va veni spre finalul anului 2021”, declară directorul general al Auto Cobălcescu, Dan Grigore.

Oficialul consideră că cifra de afaceri a companiei „este bine balansată” el explicând că „partea de second-hand nu are încă un  procent mare și acesta este un moment bun să spun că anul viitor ne vom concentra pe această zonă. În privința balanței între vânzări și servicii post-vânzare cifra de afaceri se împarte în 60% after-sales și 40% sales. Desigur, partea BMW din total este importantă. Un calcul simplu ne arată vreo 12 milioane de euro din afaceri totale de circa 30 de milioane de euro”, încheie Dan Grigore.

Citește și:

Leave a Comment