Share
România, a 14-a piață a Renault, dar cu cea mai mare cotă din grup

România, a 14-a piață a Renault, dar cu cea mai mare cotă din grup

În prima jumătate a anului 2020 grupul Renault, acționarul majoritar al Automobile Dacia, a comercializat la nivel mondial 1.256.658 de vehicule, în scădere cu 35%.

Raportul grupului Renault privind vânzările de mașini din prima jumătate a anului 220 arată că, în ciuda scăderii vânzărilor, cea mai mare piață a companiei a rămas cea din Franța, acolo unde au fost comercializate 242.534 unități, corespunzător unei cote de piață de 27,2%. În același timp, deși în România, ambele mărci ale grupului – Renault și Dacia – au contabilizat 21.299 de unități, cota de piață a fost de 37%. Acest detaliu, aparent insignifiant, dovedește importanța pieței autohtone pentru grupul francez, acționar majoritar al Automobile Dacia și cel care gestionează activitățile uzinelor de pe platforma de la Mioveni, dar și a centrului tehnologic de la Titu sau al centrelor de inginerie și design de la București.

Deși este depășită în clasamentul vânzărilor la nivel de grup ale mărcilor de vehicule Renault, Dacia, Lada, Alpine, Samsung și Jinbei de 13 alte piețe precum cele din Rusia (192.158 unități), Germania (80.421 unități) sau China (70.732 unități), România este statul în care grupul francez are cea mai mare cotă de piață din lume. Doar pe piața rusă (30,2%), Renault se apropie de cota din România.

Este important de menționat că, date fiind noutățile așteptate atât în gama Dacia cât și în cea a Renault, cota de piață din România este de așteptat să se majoreze. În următoarele luni vor fi prezentate și vor ajunge pe piață noi generații ale modelelor Dokker, Sandero și Logan, dar și un SUV cu șapte locuri – urmaș al monovolumului Lodgy -, precum și așteptatul model electric Dacia Spring.

Un alt detaliu important din raportul comercial Renault pentru perioada ianuarie – iunie 2020 este dependența grupului de piața europeană. În cele șase luni trecute din 2020, mai bine de jumătate (623.854 unități) din totalul de 1.256.658 vehicule comercializate au fost tranzacționate în Europa.

„Lumea a trecut printr-o criză fără precedent, cu un impact major asupra activității noastre. Imediat ce a început redresarea, uzinele și rețelele noastre de vânzări s-au mobilizat rapid pentru a răspunde nevoilor clienților noștri, cererea fiind susținută în iunie prin măsuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intrăm în cea de-a doua jumătate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfăcător, o mai bună poziționare a prețurilor pe întreaga gamă și o nouă ofertă hibridă E-TECH, care este unică în segmentul său și deja foarte bine primită”, a declarat cu ocazia prezentării rezultatelor comerciale Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director de vânzări și marketing al grupului Renault.

Renault, lider european al pieței mașinilor electrice

Raportul privind vânzările Renault din primul semestru arată și că, grație succesului repurtat de modelul ZOE la nivel mondial, vânzările de mașini electrice ale mărcii Renault au crescut cu 38% până la peste 42.000 de vehicule comercilizate în prima jumătate a anului.

În Europa, ZOE este cea mai bine vândută mașină electrică, înregistrând o creștere a vânzărilor care se apropie de 50%, până la 37.540 de unități, și a atins un nivel record de comenzi în luna iunie, de aproximativ 11.000 de unități. Ofensiva electrică, evidentă prin lansarea pe piață a noului Twingo Z.E. și prin amplasarea motoarelor E-TECH cu tehnologie hibrid pe modelele Clio, Captur și Megane este considerate de oficialii Renault o garanție a atingerii standardelor de depoluare impuse în Europa prin CAFE.

Citește și:

Leave a Comment