-
Josef Reiter (BMW România): România este pe dos față de piețele din vest - 11 hours ago
-
Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada: Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma - January 14, 2021
-
Renaulution: Viitorul Dacia, dezvăluit de șeful Renault, Luca de Meo - January 14, 2021
-
UPDATE: Surpriză în industria auto: Hyundai ar putea fi constructorul mașinii Apple - January 8, 2021
-
Piața românească de autoturisme a scăzut anul trecut cu 21,79%. Iată ce mașini au preferat românii - January 4, 2021
-
Cristian Milea: Odată cu preluarea Audi România am demisionat de la conducerea APIA - December 17, 2020
-
Ministerul Mediului: Sumele alocate programelor Rabla nu vor scădea. Nu avem în plan o reducere a valorii ecotichetului - November 12, 2020
În România, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 50% în aprilie, mult sub declinul altor piețe europene
Raportul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) privind înmatriculările de autoturisme din aprilie, dat publicității în această seară, arată un recul al pieței auto românești cu 50,28%, mult mai mic decât cele înregistrate de state precum Germania, Franța, Spania sau Italia.
În aprilie au fost înmatriculate în România doar 4.321 de autoturisme, cu 50,28% mai puține decât în aceeași lună a anului trecut când intrau în trafic 8.691 de mașini noi.
Scăderea din aprilie vine după un alt recul, înregistrat în martie, de 32,19%. În a treia lună a anului au fost înmatriculate la noi 6.654 de autoturisme, față de 9.813 unități în martie 2019.
Revenind la luna aprilie, trebuie remarcat faptul că unele mărci au înregistrat scăderi relativ mici ale înmatriculărilor pentru o perioadă în care românii au fost opriți în case în înceracrea de a limita pandemia.
Astfel, marca Porsche a raportat un recul de doar 12%, până la 22 de unități, BMW de numai 14,61% până la 187 unități, iar Toyota de 16,29% până la 221 de unități. De altfel, există chiar un brand care a înregistrat creștere. Este vorba despre Peugeot, ale cărui înmatriculări au crescut cu 15.50%, de la 200 de unități în 2019, la 231 de unități în 2020.
În schimb, reculuri mai mari decât scăderea pieței au înregistrat mărci precum SEAT (-87,13%), Nissan (-85,96%), Alfa Romeo (-85,71%), Opel (-82,86%), Honda (-79,76%), Fiat (-71,79%), Mazda (-66,87%), Suzuki (-60,69%), Mercedes-Benz (-64,62%), Renault (-56,62%) sau Volkswagen (-51,51%).
În aprilie, au fost înmatriculate 1.397 autoturisme aparținând mărcii autohtone Dacia, cu 37,61% mai puține decât în aceeași lună din 2019.
În principalele piețe auto europene, scăderile înmatriculărilor au fost mult mai drastice decât în România. De exemplu, în Franța, luna trecută a adus un recul de 88,8% față de aprilie 2019, iar în Germania scăderea pieței autoturismelor a fost de 61,1%.
Citește și:
- În aprilie au fost înmatriculate de cinci ori mai multe mașini de ocazie decât noi
- APIA: 372 de rezervări pentru mașini electrice și plug-in hybrid de la debutul programului Rabla Plus
- Rabla Plus 2020: Ce mașini electrice poți cumpăra cu bonus de 10.000 de euro de la stat
- Cote de piață auto: Cine a câștigat și cine a pierdut bătălia din 2019