Share
Noul Vivaro-e, prima incursiune Opel în domeniul utilitarelor electrice

Noul Vivaro-e, prima incursiune Opel în domeniul utilitarelor electrice

Opel Vivaro-e este primul vehicul comercial 100% electric al producătorului german din Rüsselsheim și va ajunge pe piață exact când transportul fără emisii devin o necesitate în multe domenii.

Conform Opel, vehiculul este disponibil în trei versiuni de lungime și are multiple variante de caroserie, Vivaro-e fiind un vehicul comercial ușor (LCV) destinat afacerilor cu cele mai exigente cerințe. Registrele de comenzi urmează să fie deschise în această vară, iar primele livrări, vor ajunge la clienți la finalul anului 2020. Vivaro-e este produs în aceeași fabrică și pe aceeași linie de producție ca și versiunile cu motorizări diesel.

„Fiind primul vehicul comercial ușor electric care a intrat pe segmentul de piață Van-D al autoutilitarelor mijlocii și care are o autonomie de până la 330 de kilometri în ciclul WLTP, noul Opel Vivaro-e stabilește standardele pentru utilizarea eficientă, fiabilitate și profesionalism”, a declarat Michael Lohscheller, CEO-ul Opel.

În timp ce Vivaro-e este la fel de versatil și flexibil ca oricare Vivaro cu alt sistem de propulsie, sarcinile sale utile sunt comparabile cu cele ale LCV-urilor cu motoarele cu combustie internă. Cu 1.275 kg, Vivaro-e oferă o sarcină utilă aproape la fel de mare ca varianta diesel de 2.0 litri a modelului Cargo S (sarcină utilă maximă 1.405 kg). Vehiculul electric este, de asemenea, singurul vehicul utilitar electric dotat din fabrică cu un cârlig de remorcă opțional care permite o capacitate maximă de remorcare de 1.000 kg.

Clienții Vivaro-e pot alege între două versiuni ale bateriei litiu-ion, în funcție de nevoile lor: o baterie de 75 kWh pentru până la 330 km autonomie sau, pentru cei care utilizeză mai puțin vehiculului lor, o baterie de 50 kWh cu o autonomie de până la 230 de kilometri, în ​​ciclul de testare WLTP. Bateriile sunt formate din 18 și, respectiv, 27 de module și sunt poziționate sub spațiul de încărcare.

Un sistem sofisticat de frânare, regenerativ, care recuperează energia produsă la frânare sau decelerare, sporește și mai mult eficiența.

Cu 100 kW (136 CP) și cuplu de 260 Nm, sistemul electric de propulsie al modelului Vivaro-e oferă performanțe remarcabile pentru un astfel de vehicul. Amplasarea bateriei sub compartimentul de încărcare asigură un centru de greutate mai jos, ceea ce favorizeză manevrele de viraj chiar și atunci când Vivaro-e este complet încărcat.

Vivaro-e cu „OpelConnect”

Îndeplinindu-și silitor rolul de partener de încredere pentru afaceri de diverse dimensiuni din varii sectoare, Vivaro-e este la fel de ușor de încărcat cu energie pe cât este de utilizat. Prin intermediul unui „wall box”, sau al unui cablu cu încărcare rapidă sau chiar al unui cablu pentru o priză domestică, fiecare Vivaro-e este pregătit pentru o varietate de opțiuni de „alimentare”.

Folosind o stație de încărcare publică de 100 kW CC, încărcarea bateriei de 50 kWh la o capacitate de 80% durează aproximativ 30 de minute (aproximativ 45 de minute pentru bateria de 75 kWh). Opel oferă încărcătoare încorporate care facilitează variante rapide de încărcare și care asigură bateriei (acoperită de o garanție de opt ani / 160.000 km) o durată lungă de viață. În funcție de piață și de infrastructură, Vivaro-e dispune de un încărcător trifazat opțional de 11 kW sau un încărcător monofazat de 7,4 kW în varianta standard.

Pentru a face utilizarea Vivaro-e și mai practică, „OpelConnect” și aplicația „myOpel” oferă soluții speciale pentru vehiculele electrice.

Cu funcțiile de control ale telecomenzii electronice „OpelConnect”, clienții își pot folosi smartphone-urile pentru a verifica starea de încărcare a bateriei sau programul de climatizare și timpii de încărcare.

În plus, opțiunile „OpelConnect” variază de la apeluri eCall la numeroase alte servicii, precum starea vehiculului și informații despre acesta. Sistemul LIVE Navigation 2 oferă informații despre trafic online, în timp real.

Utilitară nepoluantă cu diferite moduri de carosare

Conform Opel, vehiculul electric poate fi comandat în orice variantă de carosare, de la crew cab, cabină platformă, transport persoane până la cargo.

Datorită sistemului de încărcare FlexCargo, pe partea pasagerului din față, capacitatea de încărcare de 4,6 m3 a versiunii S crește până la 5,1 m3. Aceasta permite transportul obiectelor cu o lungime de până la 3,32 m.

Versiunile de 4,95 m și 5,30 m, M și L, au capacități maxime de încărcare de 5,8, respectiv 6,6 m3. Scările sau panourile cu o lungime de până la 3,67 sau 4,02 m pot fi depozitate în siguranță, în timp ce multitudinea de spații de depozitare din cabină (dotată cu o frână de parcare electrică) găzduiește confortabil numeroase articole mai mici.

Ușile laterale glisante ale lui Vivaro-e oferă acces fără restricții în zona de încărcare sau în habitaclu. Deosebit de practice sunt ușile laterale glisante electrice care se deschid automat – este nevoie doar de o mișcare a piciorului pentru a deschide ușile din afara vehiculului.

Totodată, la fel ca variantele sale cu motoare cu combustie internă, noul Vivaro 100% electric oferă o gamă generoasă de sisteme de asistență. Pe lângă un afișaj de tip Head Up Display, Vivaro-e include asistență pentru păstrarea benzii de rulare, recunoașterea semnelor de circulație, alertă pentru somnolență, pilot automat semi-adaptiv, alertă de coliziune frontală și frânare automată de urgență.

Opel Vivaro-e

Senzorii cu ultrasunete față și spate avertizează șoferul cu privire la obstacole atunci când parchează și monitorizează unghiul mort. În funcție de nivelul de echipare, imaginea camerei retrovizoare de 180 de grade apare pe un ecran tactil de până la șapte inci.

Sistemele de infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi Pro ale Vivaro-e sunt dotate cu ecranul tactil de 7,0 inci. Ambele variante oferă conectivitate prin Apple CarPlay și Android Auto. Multimedia Navi Pro oferă suplimentar navigație cu vizualizare 3D.

Oficialii Opel au dezvăluit cu această ocazie și că următorul vehicul comercial electric al mărcii, Combo-e, va fi lansat în 2021. De altfel, Opel a promis includerea în ofertă a câte unei versiuni electrificate a fiecărui autoturism și LCV până în 2024.

Citește și:

Leave a Comment