Share
Luxul motorizat prinde din nou viteză în România

Luxul motorizat prinde din nou viteză în România

Raportul APIA pentru primele 11 luni ale anului 2019 arată că piața mașinilor de lux (segmentul F) a scăzut cu nu mai puțin de 33,9% față de perioada similară din 2018. Totuși, românii care își doresc și își permit automobile „mai altfel” continuă să achiziționeze modele ale unor mărci „exotice” precum Aston Martin, Bentley sau Rolls Royce.

Românii cu bani au căutat întotdeauna exclusivismul în materie de mașini, iar faptul că modelele de lux ale unor mărci precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz sunt tot mai des întâlnite pe șosele i-au obligat să se refugieze către vehicule ale unor branduri chiar mai exclusiviste. Așa se face că, deși segmentul F (mașini de lux) din statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) se află într-un declin pronunțat, în raportul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) apar tot mai multe modele ale unor mărci „exotice” precum Aston Martin, Bentley sau Rolls Royce.

Dornici de a își etala statutul, bogații României au trecut deja dincolo de bariera mașinilor de 100.000 de euro căutând modele tot mai rare și mai greu de găsit pe piața autohtonă. Fie din cauza prețului prohibitiv, fie pentru că producătorul lor impune cote reduse importatorilor autohtoni. Prin urmare, în timp ce volumul vânzărilor din clasa F a pieței scade, înmatriculările unor mărci precum cele menționate mai sus cresc.

Conform DRPCIV, în primele 11 luni ale acestui an au fost înmatriculate la noi 3 unități Aston Martin, nu mai puțin de 22 Bentley, 18 Ferrari, 26 Lamborghini și 4 Rolls Royce. Doar în luna noiembrie statistica arată înmatricularea unui Bentley Continental GT Convertible, a unui Ferrari Portofino și a unui Rolls Royce Cullinan.

Leave a Comment