Share
Piața bunurilor personale de lux va depăși 270 de miliarde de euro în 2019

Piața bunurilor personale de lux va depăși 270 de miliarde de euro în 2019

Compania de consultanță Bain & Company a dat publicității rezultatele studiului său anual privind piața luxului. Realizat împreună cu italienii de la fundația Altagamma, acesta arată că piața mondială a bunurilor personale de lux a crescut în 2018 până la 260 mld. euro, iar anul acesta va depăși 270 mld. euro.

Conform realizatorilor „Luxury Goods Worldwide Market Study” piața produselor de lux a ajuns la „o nouă normalitate” a creșterii după anii de puternice performanțe 2017 și 2018. Astfel, dacă anul trecut vânzările de bunuri personale de lux ajunsese la 260 de miliarde de euro, în 2019 este de așteptat să se înregistreze o nouă creștere curinsă între 4% și 6% care va duce piața la 271 – 276 miliarde.

Creșterea de până acum a fost determinată în primul rând de accelerarea cheltuielilor consumatorilor chinezi și de o creștere a turismului european, care, în ciuda tulburărilor socio-politice din țări precum Regatul Unit și Franța, a alimentat o majorare a achizițiilor de produse de lux. În același timp, o slăbire temporară a încrederii consumatorilor din America de Nord a influențat negativ cheltuielile de lux personale din SUA.

„Anul acesta pare să fie în concordanță cu noul tipar de creștere”, a declarat Claudia D’Arpizio, partener al Bain & Company și autor principal al studiului. „China continuă să domine scena luxului, dar spre deosebire de trecut, chinezii aleg să cheltuiască mai frecvent pe piața internă. În altă zone ale Globului, continuăm să vedem incertitudini geopolitice care modelează și remodelează modul în care consumatorii își cheltuiesc banii”, a explicat aceasta.

Estimări mixte în zonele Globului

Piața de lux din SUA a fost în creștere ușoară pe tot parcursul anului 2018, însă majorarea a fost ținută în frâu de incertitudinile privind reforma fiscală și de traficul tot mai redus din centrele comerciale multi-marcă. Totuși, magazinele monomarcă au reușit să se mențină pe un tred pozitiv. Pentru finalul lui 2019, Bain & Company prognozează o creștere de 2% – 4% în zona Americii de Nord, în ciuda unei scăderi a numărului de turiști chinezi.

În ciuda tulburărilor socio-politice din Regatul Unit și Franța, Europa a cunoscut o creștere stabilă în 2018, grație unui aflux de turiști determinat parțial de slăbirea monedei euro. Pe viitor, tulburările socio-politice și o perspectivă macroeconomică negativă continuă să reprezinte amenințări pentru piața bunurilor personale de lux. Pentru anul în curs este de așteptat o creștere de 1% – 3% a vânzărilor din regiune.

China continentală continuă să domine piața globală, deoarece consumatorii locali demonstrează o preferință puternică pentru achiziționarea de produse de lux. Datorită armonizării prețurilor, strategiilor centrate pe consumator și inițiativelor guvernamentale, încrederea și disponibilitatea de a cumpăra, în special în rândul tinerilor generații, este de așteptat să crească anual cu nu mai puțin de 18% – 20%.

În același timp, Japonia rămâne o piață exclusivistă și atractivă pentru mărcile de lux, cu o creștere prognozată de 2% – 4% la sută în 2019. Se estimează că turiștii vor cheltui tot mai mult odată cu apropierea Olimpiadei de la Tokyo din 2020, consumatorii chinezi confirmând deja interesul lor pentru zonă.

„Ne așteptăm la o creștere stabilă în 2019. Dar sub suprafața acestui «nou normal», viitorul luxului se conturează cu o serie de caracteristici cheie, generate de generația chineză Z, sustenabilitatea și responsabilitatea socială, impactul digitalului pe întregul lanț de vânzare, preferința pentru experiențe de lux în defavoarea produselor”, a încheiat Claudia D’Arpizio.

piata lux

Citește și:

Leave a Comment