Share

Casa Gucci, pregătită să preia rolul de lider al mărcilor de lux

Casa italiană Gucci pare gata să preia coroana de regină a industriei modei de lux depășind Chanel și chiar liderul autoritar, Louis Vuitton.

În 2018, casa italiană Gucci a reușit să atingă venituri de 8,3 miliarde de euro, iar creșterea accelerată i-a dat lui Marco Bizzarri, CEO-ul companiei, posibilitatea de a anunța plin de mândrie că are în plan depășirea plafonului de 10 miliarde de euro în următorii ani. Cât de repede se va întâmpla asta nu a spus nici oficialul italian și nici analiștii pieței nu se hazardeză să estimeze.

Cert este însă că, după rezultatul neașteptat de bun de la finalul anului trecut, o creștere a vânzărilor cu aproximativ 21% ar putea duce Gucci câtre ținta impusă de șeful său chiar la finalul acestui an. Iar rezultatele primului trimestru arată că marca de lux ar putea chiar depăși estimările lui Bizzarri. Asta pentru că în primele trei luni ale acestui an casa deținută de grupul Kering a obținut venituri de 2,3 miliarde, în creștere cu 25% față de perioada similară din 2018.

Doar că, în ultimele două luni, viteza de creștere a mărcii italiene pare să scadă, fapt recunoscut și de directorul financiar al Kering, Jean-Marc Duplaix. Acesta vorbește acum despre o „normalizare progresivă” a creșterii, fapt ce induce ideea că Gucci ar putea încheia 2019 la un pas sub ținta propusă. Un indiciu în acest sens este și estimarea Credit Suisse care arată pentru finalul lui 2019 venituri de 9,7 miliarde de euro.

În luptă cu Louis Vuitton și Chanel

Atingerea celor 10 mld. euro se poate dovedi o încercare dificilă pentru Gucci, însă acest parg va fi cu siguranță atins până în 2025. În cel mai negru scenariu, luând ca referință ritmul de creștere al întregii piețe de bunuri de lux (3%), Gucci și-ar putea atinge obiectivul în 2025. Pe de altă parte, dacă își va menține rata anuală medie de creștere din ultimii ani (9,3%), casa italiană ar trece pragul impus încă din 2021.

Oricare ar fi orizontul de timp în care italienii ating plafonul impus de Marco Bizzarri, este de așteptat o luptă acerbă cu companiile care ocupă primele două locuri în clasamentul mărcilor de modă de lux. Chanel a raportat venituri de 8,6 mld. euro, în timp ce Louis Vuitton, parte a gigantului LVMH „a depășit confortabil 10 miliarde de euro”. Cel puțin asta susține Bernard Arnaul, faimosul președinte a grupului LVMH.

Leave a Comment