Share
Nouă amenințare pentru mărcile „fast fashion”, precum Zara sau H&M: îmbrăcămintea second-hand

Nouă amenințare pentru mărcile „fast fashion”, precum Zara sau H&M: îmbrăcămintea second-hand

Așa-numitul segment „fast-fashion” este pus sub presiune în ultimii ani de un rival neașteptat. Comerțul cu haine second-hand aparținând unor branduri cunoscute înregistrează o creștere explozivă și fură clienți tot mai mulți magazinelor clasice.

Cei care se miră de înghesuiala de la magazinele de haine second-hand din România atunci când pe geamuri este scris cu litere de-o schioapă „marfă nouă” au motive să accepte ideea. Asta pentru că acest tip de comerț și-a creat propriul loc pe piață și, chiar mai interesant, va rămâne o constantă a arterelor comerciale. Mai mult chiar, studii cât se poate de serioase arată că tot mai mulți cumpărători sunt mai degrabă interesați să poarte o haină de marcă la mâna a doua decât să își cheltuiască banii pe bluze, paltoane sau pantaloni din materiale de o calitate inferioară a căror etichetă nu spune nimic.

Un studiu realizat de retailerul online thredUP împreuncă cu firma de cercetări de piață GlobalData demonstrează chiar și celor reticenți la ideea de a purta haine deja utilizate de alții că mulți dintre oamenii de lângă ei fac asta fără nicio problemă. Ba chiar preferă eticheta cunoscută vândută cu un preț redus, hainelor noi, cu prețuri relativ accesibile, adaptate după modele ale unor mari branduri de modă. Așa-numitul segment „fast fashion” reprezentat de mărci precum Zara, H&M, Reserved sau C&A are motive să caute modele alternative de a își vinde mărfurile. Cel puțin asta reiese din studiul menționat care demonstrează cu cifre că, în Statele Unite de exemplu, în timp ce mărcile fast-fashion au avut vânzări totale de 35 de miliarde de dolari în 2018, piața hainelor de ocazie a atins 24 de miliarde.

Iar perspectivele nu sunt deloc faste pentru retaileri precum cei menționați mai sus. Conform analiștilor, în 2028, piața hainelor de ocazie va atinge, tot în SUA, 64 de miliarde de dolari, în timp ce mărcile fast-fashion abia vor aduna 44 de miliarde. De fapt, reculul comercianților de haine inspirate din modele ale unor designeri cunoscuți (Fast Fashion) este deja vizibil. Conform CNBC, atât H&M cât și Zara au ratat țintele de profit în 2018. Deși începutul lui 2019 a părut ceva mai bun pentru Inditex, compania care deține marca Zara, care a raportat o creștere de 7%, analiștii pieței sunt sceptici. „Este mai puțin de jumătate din rata de creștere raportată de Inditex acum câțiva ani și credem că este o dovadă că ritmul încetinește brusc”, au notat reprezentanții Morgan Stanley într-o notă adresată investitorilor.

Cumpărătorii nu se mai rușinează

Dacă în trecut mulți clienți ocoleau magazinele de produse second-hand de rușine să nu fie văzuți de cunoscuți, lucrurile se schimbă rapid. „Creșterea vânzărilor este fenomenală”, declară Neil Saunders, directorul general al GlobalData, în raportul citat. „Atâta timp cât piața respectă preferințele consumatorilor în privința  varietății, valorii și durabilității, ne așteptăm ca această majorare accelerată să continue”, a adăugat Saunders.

Până în 2028, circa 13% dintre hainele aflate în dulapurile femeilor ar putea fi de ocazie, în creștere de la 6% în 2018 se mai arată în studiu. În același timp, articolele de modă cu prețuri medii, precum cele comercializate de Gap, de exemplu, vor scădea în perioada menționată de la 20% până la 14%, în timp ce achizițiile de la magazine „universale” de haine vor scădea de la 14% până la 9%.

©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.

Leave a Comment