Share

Viitorul Audi A6 Avant e-tron, prezentat odată cu rezultatele financiare ale companiei

Audi AG, divizia premium a grupului Volkswagen, a prezentat detaliile viitorului model electric Audi A6 Avant e-tron în aceeași zi cu rezultatele financiare ale companiei.

Un break premium spațios cu design futurist este anunțat de Audi ca viitor model al gamei electrice e-tron a companiei. Modelul are la bază platforma PPE (Premium Platform Electric), dezvoltată împreună cu Porsche.

Deși vehiculul prezentat odată cu rezultatele financiare ale companiei este doar un concept, oficialii Audi au ținut să menționeze că acesta este foarte aproape de varianta de serie. Prin urmare, nu vor exista multe diferențe în momentul în care mașina va ajunge la clienți, în 2024.

Primele informații dezvăluite arată că modelul va avea o lungime de exact 5 metri și va putea parcurge cu o singură încărcare circa 700 km, valoare măsurată după standardele WLTP.

Sistemul de propulsie și tehnologia bateriei au la bază un sistem de de 800 de volți care permite o încărcare cu până la 270 de kilowați. Astfel, conform oficialilor Audi, mașina va putea fi încărcată în doar 10 minute cu suficientă energie pentru a parcurge 300 km. Asta, desigur, cu condiția ca la data intrării pe piață a modelului să fie disponibile la scară largă stații de încărcare cu o astfel de valoare.

Una dintre cele mai interesante caracteristici ale conceptului Audi A6 Avant e-tron este utilizarea unei platforme – PPE – care permite amplasarea întregului pachet de baterii de 100 kWh între cele două axe. Astfel se realizează o bună distribuție a maselor și este permis un design plat care ajută mult la capitolul aerodinamică.

Audi A6 Avant e-tron, un prim break electric, dar și rezultate financiare bune

Odată cu prezentarea noului concept Audi A6 Avant e-tron, oficialii mărcii premium au dat publicității și rezultatele financiare pentru 2021. Astfel, potrivit bilanțului financiar, Audi a atins maxime istorice în privința profitului operațional, dar și a fluxului net de numerar.

Citește și:
– Audi a prezentat SkySphere, un concept care se transformă din GT în roadster

Veniturile Audi AG din anul fiscal 2021 au fost de 53,06 miliarde de euro, în creștere cu 6,2% față de anul precedent. Această creștere „poate fi atribuită în special politicii bune de prețuri și performanțelor pe piață ale liniei de produse Q3, Q5, e-tron și a mărcilor Lamborghini și Ducati.

Profitul operațional a ajuns la 5,5 miliarde de euro, în timp ce marja operațională a urcat de la 5,1% la 10,4%. Fluxul de numerar net a fost de 7,8 miliarde de euro.

Este important de menționat că, în ciuda pandemiei și a crizei semiconductorilor și a altor materii prime, Audi a livrat în 2021 nu mai puțin de 1.680.512 mașini, cu doar 0,7% mai puține decât în 2020.

Cu toate acestea, un factor important de creștere a fost reprezentat de numărul mare de mașini electrice din totalul vânzărilor. Conform oficialilor Audi, marca a livrat anul trecut 81.894 mașini 100% electrice, cu 57,5% mai multe decât în 2020. Dintre acestea, nu mai puțin de 21.098 au fost Q4 e-tron și 6.896 e-tron GT quattro.

„Audi a depășit cu succes un an turbulent. Într-un mediu foarte provocator ne-am arătat punctele forte și am stabilit noi recorduri la profit operațional și flux net de numerar. Performanța noastră financiară demonstrează că nu avem doar forța viziunii pentru planurile noastre ambițioase, ci și forța financiară”, a declarat Jürgen Rittersberger CFO al AUDI AG.

Pentru 2022, Consiliul de Administrație al Audi se așteaptă livrarea a 1,8 – 1,9 milioane de mașini și la venituri cuprinse între 62 și 65 miliarde de euro. Marja operațională ar trebui să urce la 11%. Toate aceste prognoze nu iau în calcul efectele potențiale ale războiului din Ucraina.

Citește și:

Leave a Comment