Share

Audi renunță la modelele mai ieftine în căutarea profiturilor mari

Divizia premium a grupului Volkswagen, Audi, va elimina din portofoliu modelele cu prețuri mai reduse, în încercarea de a majora veniturile.

Într-o declarație pentru publicația germană Handelsblatt, directorul executiv al mărcii Audi, Markus Duesmann, a menționat că marca premium germană se va reorienta către modelele care generează marje consistente în detrimentul celor mai ieftine.

„Concret, am decis să nu mai construim A1 și nu va exista un succesor nici pentru Q2”, a declarat Markus Duesmann. De altfel, șeful Audi anunțase încă din vara lui 2021 că A1, cel mai mic model al mărcii germane, nu va mai fi produs.

„Nu vom avea un succesor al A1. Știm că în viitor asamblarea de mașini cu motoare cu ardere în segmentele mici va fi destul de dificilă, deoarece costurile vor crește. Prin urmare, vom părăsi segmentul”, declara în iulie Markus Duesmann.

Acum, conform oficialului, grupul Volkswagen a redefinit rolul mărcilor din portofoliul său care include, pe lângă Audi și VW, brandul ceh Skoda sau cel spaniol Seat.

„Am realiniat Audi la ideea de marcă premium. Vom limita gama noastră de modele în partea de jos și o vom extinde în partea de sus”, a explicat Duesmann.

În acest context, SUV-ul compact Q2, care nu se află pe piață decât din 2016, nu va avea un succesor pentru că nu se mai încadrează în planificarea portofoliului și a capacităților de dezvoltare. „Prioritizăm alte segmente”, a spus șeful Audi.

Audi mizează pe modelele cu marjă mare

Ca și alte mărci, Audi pare gata să mizeze mai degrabă pe creșterea veniturilor decât pe cea a vânzărilor, detaliu care, într-o perioadă în care majorările de prețuri sunt la ordinea zilei, nu îi va avantaja pe clienți.

În viitorul nu foarte îndepărtat, Audi pregătește lansarea unui sedan de lux complet electric, cu un interior foarte spațios și un nou software. „Suntem în linie cu programul și vom vedea modelul pe șosele în 2025. (…) După aceea, cu siguranță vor exista și alte modele pe platformă, inclusiv variante de la Bentley și Porsche”, a detaliat Markus Duesmann.

Din cauza crizei de semiconductori, dar și lipsei altor componente grupul Volkswagen, ca și alți producători auto, tinde să integreze cipurile disponibile în modelele mai profitabile ori de câte ori este posibil.

„În grup, încercăm să securizăm rezultatul general. De aceea acordăm prioritate modelelor care generează un profit mai mare. (…) În plus, există o tendință către dotarea mașinilor cu tot mai multe echipamente. De aceea cererea crește mai repede decât livrările”, a continuat CEO-ul Audi care a menționat și că se așteaptă la o îmbunătățire situației semiconductorilor pe parcursul acestui an.

Citește și:

Leave a Comment