Uzinele Dacia și Ford au produs cu 17.000 mai puține mașini din cauza crizei semiconductorilor
Criza semiconductorilor, care are efecte în întreaga industrie auto mondială, a mușcat adânc și din producția uzinelor Automobile Dacia și Ford din România.
În mai puțin de trei luni, industria auto românească – reprezentată în domeniul producției de vehicule de uzinele Dacia și Ford – a pierdut peste 17.000 de mașini și alte câteva zeci de mii de motoare. Aceste cifre rezultă dintr-un calcul realizat de LifeNews.ro în baza estimărilor de producție ale uzinelor producătoare de mașini din România.
Așa cum deja știm, industria auto din întreaga lume este nevoită să reducă producția și chiar să oprească temporara liniile de asamblate din cauza lipsei semiconductorilor. Criza apărută peste noapte, care s-a calat pe problemele deja existente în 2020, are efecte nefaste și în România.
În cele 68 de zile trecute de la începutul acestui an, dintre care 48 au fost lucrătoare, uzinele Dacia și Ford din Mioveni și Craiova au oprit producția, cumulat timp de 15 zile. Așa cum au anunțat în etape succesive oficialii Dacia, uzina de vehicule a fost stopată în zilele de 1, 5, 8, 12, 15 februarie și 5, 8 martie. Cum producția zilnică medie a uzinei din România este de circa 1.300 de mașini/zi, rezultă clar că, până acum, volumul producției s-a redus cu 9.100 de unități. La acestea se adaugă și zeci de mii de motoare pe care uzina mecanică nu le-a putut realiza în aceeași perioadă, chiar dacă în acest caz producția a funcționat, dar la o capacitate mult mai redusă.
Opt zile de pauză la Ford. Deocamdată!
În același timp, uzina Ford din Craiova va încheia azi cele opt zile de pauză forțată. Pe 24 februarie oficialii Ford România anunațu că sunt nevoiți să oprească producția „ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală”. De asemenea, ei explicau că „Ford Craiova va suspenda temporar producția de vehicule și motoare timp de opt zile, începand cu 26 februarie. Planul actual este ca producția la Ford Craiova să fie reluată pe data de 10 martie”.
Ciștește și:
– România a produs în 2020 mai puține mașini Dacia decât Maroc
– ACAROM: În primele două luni din 2021 piața autoturismelor a scăzut cu 39.5%
Cu o activitate zilnică estimată la circa 1.000 de mașini și 1.500 de motoare, rezultă că în cele opt zile de oprire, uzina din Craiova a pierdut o producție de 8.000 de mașini și 12.000 de motoare. Un calul simplu ne arată că, în total, uzinele Dacia și Ford din România au asamblat în perioada trecută de la începutul anului cu 17.100 de mașini mai puțin decât ar fi putut produce dacă nu ar fi existat criza semiconductorilor.
Nu trebuie uitat că atât Dacia cât și Ford au în portofoliu modele noi – Logan, Sandero și Sandero Stepway în cazul Dacia și Puma în cazul Ford – pentru care există o cerere majoră pe piață. Prin urmare, ambii producători ar fi putut menține un ritm susținut al producției.
Din nefericire, o încheiere a actualei crize a semiconductorilor este departe. Majoritatea producătorilor mondiali consideră că impactul va fi chiar mai mare în al doilea trimestru al anului. Prin urmare, la cele peste 17.000 de mașini Dacia și Ford deja pierdute, uzinele din România ar putea adăuga și altele în viitorul apropiat.