Terminalul viitorului aeroport din Brașov costă 145 mil. lei
SC Construcţii SA Sibiu a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru construcţia terminalului de la aeroportul Braşov-Ghimbav, contractul cu aceasta, în valoare de 145,2 milioane de lei, conform ofertei, putând fi semnat peste 10 zile, la expirarea termenului de contestaţii, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
Adrian Veştea a precizat că toţi ofertanţii au obţinut punctaj maxim după etapa de evaluare a ofertelor tehnice, astfel că „diferenţa a făcut-o preţul”, valoarea estimată a proiectului fiind de 184,6 milioane de lei.
Potrivit reşedintelui CJ Braşov, câştigătorul are la dispoziţie trei luni pentru realizarea proiectului tehnic şi apoi nouă luni pentru construcţie, din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
„Cred că suntem într-o etapă foarte avansată şi, în felul acesta, toţi scepticii şi toţi cei care considerau că acest obiectiv are doar caracter electoral, a fost depăşit momentul, vorbim de lucruri concrete”, a subliniat Veştea.
Conform acestuia, SC Construcţii Sibiu a câştigat, de asemenea, anul trecut, procedura pentru atribuirea contractului privind realizarea celor nouă obiecte din perimetrul aeroportului, iar „faptul că ei vor pregăti clădirea energetică, gospodărie apă şi toate celelalte obiective, inclusiv branşamentele pe care le vor aduce în terminal” ar trebui să favorizeze implementarea fără întârzieri a proiectului terminalului.
„O parte dintre bani sunt Îi avem. O parte îi aşteptăm. Dacă tot există atât de mult sprijin şi avem doi ani electorali, contez pe faptul că, existând atâta dorinţă din partea multora de a se realiza acest obiectiv şi atâta interes, banii nu vor reprezenta o problemă. Cred că procedurile sunt problema”, a afirmat preşedintele CJ Braşov, el explicând că inclusiv proiectul tehnic necesită o serie de avizări anterioare începerii lucrărilor de construcţii.
Totodată, el a menţionat că, în perioada următoare, trebuie finalizat şi depus caietul de sarcini pentru balizaj, pentru sistematizarea în banda pistei şi, de asemenea, pentru drumul pistei şi că zilele acestea urmează să fie primit, atât la CJ Braşov, cât şi la Romatsa şi la Ministerul Transporturilor raportul cost-beneficii de la Eurocontrol, ulterior urmând să fie pregătit caietul de sarcini referitor la soluţia ce va fi agreată privind echipamentele de radio-navigaţie.
Conform soluţiei de arhitectură agreată anul trecut, terminalul aeroportului Braşov urmează să se desfăşoare pe 11.780 de metri pătraţi, pe subsol, parter şi etaj, plus terase deschise şi acoperite în afara perimetrului construit. Terminalul va fi dotat atât cu echipamente necesare asigurării fluxului de transport şi bagaje – ascensoare, scări rulante, benzi transportoare – cât şi cu unele de securitate, moderne, la standardele solicitate de instituţiile statului care le vor opera – SRI, Poliţia de Frontieră, Vama.
Dacă lucrurile merg bine în privința aeroportului, rămâne de văzut ce companii aeriene vor dori să utilizeze aeroportul brașovean. Distanța relativ mică față de cel mai mare aeroport din țară, cel de la Otopeni, dar și față de cele de la Cluj și Sibiu este unul dintre motivele pentru care mulți specialiști au declarat că aeroportul din Brașov are mici șanse să atragă un trafic aerian suficient pentru a îi justifica existența. Ei consideră că aeroportul va funcționa, în cel mai bun caz, grație curselor charter și avioanelor private.