Share

SUV-ul Mazda CX-5, prezentat în România cu mult înainte de debutul livrărilor în 2026

Importatorul Mazda în România a prezentat, într-un cadru restrâns, a treia generație a SUV-ului CX-5. Sosit în țară, deocamdată, doar pentru o avanpremieră, modelul va ajunge la dealeri în 2026, însă clienții pot apela deja la precomenzi.

Cu peste 4,5 milioane de unități vândute la nivel global de la debutul din 2012, Mazda CX-5 revine pe piața din România cu o evoluție destul de discretă a designului, însă cu un plus major la capitolul tehnologie, electronică și spațiu interior.

Conform prezentării importatorului român, a treia generație Mazda CX-5 are o lungime de 4.690 mm, cu 115 mm mai mare decât cea a generației anterioare și foarte aproape de cea a modelului CX-60 (4.745 mm). Și în cazul lățimii noul model vine cu un plus de 15 mm, ca și în cazul înălțimii (+30 mm). Mult mai important și cu efecte vizibile pentru spațiul interior, ampatamentul a crescut față de generația anterioară cu 115 mm. În acest context, pe lângă confortul superior asigurat pasagerilor, Mazda CX-5 are un portbagaj mai mare cu 61 de litri (583 litri), acesta fiind acum chiar mai mare decât cel al modelului CX-60 (570 litri).

Disponibil în patru niveluri de echipare — Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line și Homura —, SUV-ul Mazda CX-5 ajunge pe piață atât în configurație cu tracțiune față (FWD), cât și integrală (AWD). Toate versiunile sunt dotate cu transmisie automată și același motor de 2.5 litri.

Datele tehnice arată că, în versiunea 4×2, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,5 secunde, iar în cea AWD în 10,9 secunde. Consumul combinat anunțat oficial este de 7 l / 100 km în cazul mașinilor cu tracțiune – față și de 7,4 – 7,5 l / 100 km pentru cele cu sistem AWD.

Mazda a publicat oficial toate detaliile de preț pentru fiecare versiune și configurație, în România cea mai accesibilă versiune (Prime-Line, 4×2) costând 32.690 de euro, iar cea mai scumpă (Homura, AWD) 43.790 de euro.

Citește și:

Leave a Comment