Share

Sunt mașinile chinezești nesigure? Trei modele testate de Euro NCAP în Europa au primit cinci stele

Cele mai recente teste de siguranță Euro NCAP au demonstrat că trei modele „made in China” vândute pe piața europeană nu doar că îndeplinesc normele europene, dar au obținut chiar cinci stele.

Tot mai mulți constructori auto chinezi încearcă să cucerească piața europeană cu mașini, în special electrice, care au prețuri sub cele ale concurenților direcți din Europa sau SUA. În ciuda unei familiarizări treptate cu noile mărci din Asia mulți cumpărători sunt încă sceptici. Iar acest scepticism pornește de cele mai multe ori de la ideea că, având prețuri sub cele concurenților locali, mașinile produse în China sunt prost realizate și, mai ales, nesigure. Cel mai recet test Euro NCAP, realizat după aceleași standarde ca și pentru mașinile produse în Germania, Franța, Cehia sau România, a avut rezultate surprinzătoare pentru mulți.

Cu câteva zile în urmă, Euro NCAP, organizația europeană independentă care realizează teste de impact, a dat publicității rezultatele ultimului său experiment care a vizat trei modele ale unor mărci chinezești: BYD Dolphin, BYD Seal și Xpeng P7. Rezultatul? Toate cele trei modele au primit cinci stele din cinci, adică ratingul maxim.

„Cu o piață auto europeană super competitivă producătorii chinezi sunt dornici să demonstreze că mașinile lor sunt la fel de performante ca și cele ale mărcilor cu tradiție. Iar rezultatele prezentate acum arată că siguranța este unul dintre domeniile în care concurența funcționează în beneficiul cumpărătorilor de mașini. Trei modele din China au obținut cel mai înalt rating Euro NCAP. (…) Toate trei sunt bine echipate cu o gamă impresionantă de tehnologii de siguranță, inclusiv asistență pentru păstrarea benzii de mers și menținerea vitezei”, notează oficialii Euro NCAP.

Pe lângă faptul că rezultatele celor trei modele „made in China” sunt comparabile cu ale unor modele europene de top, este important de menționat că anul acesta criteriile din toate categoriile de testare au fost mai stricte și au fost adăugate puncte suplimentare, motiv pentru care rezultatele nu pot fi comparate cu cele din anii anteriori decât într-o măsură limitată. Printre acestea se numără, de exemplu, protecția în cazul unor fenomene meteorologice extreme, cum ar fi căldura intensă sau inundațiile. Desifur, noile criterii se adaugă celor deja cunoscute precum protecția ocupanților adulți, protecția ocupanților copii, protecția pietonilor și a bicicliștilor, precum și disponibilitatea asistenților de siguranță.

„Niciun producător auto nu își poate permite să rămână în urmă în ceea ce privește siguranța, iar aceasta este o motivație pentru inovare. Noile mărci chinezești au făcut pași înainte și înțelegând că șoferii europeni nu vor face compromisuri în materie de siguranță”, consideră Michiel van Ratingen, secretarul general Euro NCAP.

Este demn de menționat că, înaintea testelor realizate pe BYD Dolphin, BYD Seal și Xpeng P7, Euro NCAP a verificat și siguranța vehiculelor Nio ET5 și EL7. Și acestea au primit tot câte cinci stele, chiar dacă au fost primele vehicule testate după noile scenarii Euro NCAP introduse în 2023.

Citește și:

Leave a Comment