Share

Piața auto în 2021: Șefii importatorilor români mizează pe creștere

Anul dificil care s-a încheiat a cauzat mari probleme comercianților de mașini din România. Deși pandemia nu a luat sfârșit, aceștia se așteaptă la un 2021 mult mai bun.

Știm că 2020 s-a încheiat cu un recul cu peste 20% pe piața auto din România și că, în același timp, producția de automobile s-a redus cu mai bine de 10%. În ciuda unui an dificil, importatorii români de automobile se așteaptă la un 2021 care să le estompeze pierderile. La solicitarea LifeNews.ro, mai mulți importatori și-au dezvăluit viziunea cu privire la evoluția pieței în anul care abia a început evidențiind și provocările care stau în fața comercianților de mașini din România.

Oficialii BMW mizează în 2021 pe „mașini revoluționare” și pe „măsuri guvernamentale previzibile”. Astfel, conform lui Josef Reiter, directorul general al BMW Group România „pandemia globală modelează economia și piețele. Un al treilea val potențial al pandemiei alături noi măsuri de carantină mai puternice, cum sunt cele pe care le vedem acum în Europa de Vest, pe de o parte, dar și impactul pozitiv al programului de vaccinare ar fi momente importante care influențează performanța noastră în 2021. În plus, am observat că mobilitatea individuală şi automobilul au devenit mai importante ca niciodată în contextul nevoii de călătorie în siguranță.

Noile obiective Euro 6D și CO2 reprezintă o provocare semnificativă pentru industrie. BMW Group s-a dovedit a avea o strategie bine pregătită, întrucât am reușit o tranziție lină la Euro 6D şi, la fel de important, am încheiat anul 2020 sub pragul de CO2 impus mărcilor gruplui la nivelul UE. Aceste noi reglementări modelează portofoliul nostru de modele și consolidează accentul pieţei către vehicule hibride și electrice plug-in.

În 2021 vom vedea sosirea pe piață a mașinilor revoluționare, inteligente și conectate. BMW va lansa BMW iX – cel mai avansat tehnologic automobil al nostru, o mașină electrică extrem de sofisticată, cu un concept de interior complet nou și a 8-a generație a sistemului BMW iDrive.

Evoluțiile fiscale locale au un impact mare asupra pieței auto. Continuarea proiectelor Rabla și Rabla Plus va defini piața mașinilor electrificate. Ca întotdeauna, sperăm să avem un set previzibil de măsuri guvernamentale care să ne permită să pregătim o strategie adaptată. Mai mult decât orice, transformările bruşte au un impact negativ asupra pieţei”.

De asemenea, directorul general al Porsche România, Brent Valmar, consideră că în 2021 va avea loc „o redresare a pieței de mașini. Nu pot face în acest moment o prognoză exactă pentru că semnalele venite din Europa sunt încă neclare. Dar contăm pe o creștere semnificativă a pieței totale, iar noi estimăm cel puțin atingerea performanței din 2019. Mizăm foarte mult pe electrificarea vehiculelor noastre: la Volkswagen pe familia ID., la Audi pe familia e-tron, iar la Skoda pe Enyaq. Spre sfârșitul anului viitor așteptăm și primul model electric al mărcii Seat. De asemenea, toate mărcile au o explozie de modele în zona plug-in hybrid.

Mesajele care vin de la economiști de prestigiu arată că scenariul intrării într-o posibilă criză economică este plauzibil. Nu avem însă certitudini. Noi am trăit și criza din 2007 – 2008, iar lucrurile sunt diferite. Atunci toate domeniile au fost afectate puternic. Îmi aduc aminte că, lună de lună, în ciuda faptului că încercam să ne susținem activitatea, eram forțați să identificăm noi modele de raționalizare a costurilor pentru a supraviețui. Acum activitatea este susținută și ne așteptăm la creștere. În plus, dacă atunci au fost afectate toate ramurile economiei, astăzi, în ciuda faptului că unele activități sunt lovite dramatic, foarte multe alte zone au înregistrat creșteri semnificative”.

În opinia lui Mihai Ivănescu, directorul general al Premium Auto, importatorul Jaguar – Land Rover în România, „efectele economice cauzate de apariția și răspândirea virusului COVID-19 fiind imprevizibile, atât la nivel european cât și mondial, este prematur să facem un pronostic solid argumentat. Pandemia este departe de a lua sfârșit, iar vaccinarea în masă a populației este încă la început.

Chiar și în această situație incertă considerăm că declinul pieței premium relevante a fost deja stopat (scăderea a fost anul trecut de 18% raportat la 2019) și o țintă decentă ar fi atingerea unui rezultat comparabil cu 2019”.

Citește și:
– Dacia pierde teren atât în Europa cât și la nivel mondial

De asemenea, oficialul mizează pe atragerea unor clienți mai tineri către modelele mărcii, mai ales că multe dintre acestea vor fi înnoite în gamă și vor sosi pe piața auto din România. Totodată, importatorul de vehicule premium britanice dezvoltă un amplu program dedicat clienților se mașini second-hand. „Mai târziu decât ne-am fi dorit, am început să dezvoltăm programe dedicate clienților de mașini second-hand pe care competitorii noștri le au deja. Prin programul Approved am reușit în doar doi ani să aducem plus valoare și în acest domeniu. Oferim, pe lângă mașini la standardele impuse de producător, garanție suplimentară până la doi ani sau 150.000 de kilometri, asistență rutieră doi ani, verificări ale mașinilor la dealer în 165 de puncte. Atenție, vorbim despre mașini second-hand care se vând doar după ce au fost aduse de noi la nivelul optim impus de producător, nu despre mașini cumpărate din piața auto și revândute după o simplă cosmetizare”, a declarat Mihai Ivănescu.

Dragoș Grapinoiu, Marketing and Product Manager Mazda România a declarat pentru LifeNews.ro că estimările Mazda pentru 2021 arată o piață a autoturismelor importate în creștere cu  circa 10% „însă mediul rămâne în continuare volatil ca urmare a evoluției pandemiei și a impactului acesteia asupa economiei, condițiilor de finanțare, dar și a viitorului program Rabla, cu precădere pentru modelele electrice sau hibrid. Anul acesta Mazda va continua să actualizeze întreaga gamă de produse din punctul de vedere al performanțelor de consum și de emisii, urmând ca la finalul anului SUV-ul Mazda CX-5 să beneficieze de un facelift”.

Concluzionând, Marius Tudor, secretarul general al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) este de părere că „piața auto din România a avut o reziliență mai bună decât alte piețe europene. Dacă programele Rabla și Rabla Plus încep într-un timp rezonabil – într-o lună, două – ele vor contribui la o anumită creștere în acest an și la recuperarea unei părți a pierderii din 2020”.

Citește și:

Leave a Comment