Share

Piața auto din România s-a majorat în noiembrie 2023 cu doar 0,5%

Înmatriculările de mașini noi au crescut în România cu doar 0,54% în luna noiembrie, însă pentru întreaga perioadă ianuarie – noiembrie piața se menține pe o direcție pozitivă mai accentuată.

Raportul Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), având la bază datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), arată că înmatriculările de autoturisme noi s-au majorat în noiembrie 2023 cu 0,54% față de aceeași lună din anul anterior. Volumul total de mașini noi de pe piața auto a urcat astfel în a 11-a lună a anului la 11.134 unități.

În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima dată în România, volumul acestora a atins în noiembrie 27.761 de unități, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 8.7% față de noiembrie 2022.

Cumulat, în primele 11 luni ale acestui an, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 132.538 unități, în creștere cu 13,4% față de perioada similară din 2022 când intrau în circulație 116.891 de mașini noi.

Tot în perioada ianuarie – noiembrie 2023 au ajuns pe șosele și 298.865 de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima dată în România. Astfel, creșterea pieței mașinilor de ocazie a fost de 1,7% față de același interval din 2022 (293.919 unității).

Cele mai căutate mărci în primele 11 luni din 2023 pe piața auto au fost, în ordine, Dacia (42.528 unități), Renault (9.905 unități) și Toyota (9.761 unități).

Clasamentul mărcilor este completat de Skoda (9.623 unități), Volkswagen (9.194 unități), Hyundai (8.182 unități), Ford (6.196 unități), Mercedes-Benz (4.375 unități), Suzuki (4.329 unități) și BMW (4.315 unități).

În acest context, este de așteptat ca piața auto din România să încheie anul 2023 în pierdere de viteză, dar cu un plus de circa 10% față de 2022, în timp ce piața mașinilor second-hand va înregistra o creștere cu aproximativ 2% – 3%.

Citește și:

Leave a Comment