O decizie care ar fi bună și în România. Franța obligă retailerii să notifice reducerea dimensiunii produselor fără o schimbare corespunzătoare a preţurilor
Ministerul francez de finanţe a anunțat astăzi că retailerii din Hexagon vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor.
Această măsură, care ar evidenția clienților modificările mai mult sau mai puțin vizibile ale produselor decise de producători, este un efort de a ţine sub control fenomenul „shrinkflation” (shrink – micşorare şi inflation – inflaţie).
Fenomenul a devenit o problemă pentru consumatori şi guverne, în condiţiile în care gospodăriile sunt afectate de scăderea puterii de cumpărare, în urma inflaţiei ridicate.
Din iulie, retailerii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când alimentele şi alte bunuri de consum, cum ar fi detergenţii, au dimensiuni mai reduse, într-un mod care provoacă creşterea preţului unitar.
„Shrinkflation este o jupuire, trebuie să-i punem capăt. Vreau să reconstruim încrederea consumatorilor şi încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a afirmat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire.
Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia pentru produsele alimentare a atins nivelul record de record de 16%, în urma negocierilor anuale privind preţurile între furnizori şi retaileri.
Ca reacţie, Guvernul a adoptat o lege care prevede că negocierile au loc mai devreme anul acesta şi a pus presiune pe firme să limiteze majorările de preţuri.
În septembrie 2023, înaintea negocierilor anuale privind preţurile, Carrefour a pus în mod voluntar avertismente de preţ la unele produse, pentru a pune presiune pe giganţii din domeniul bunurilor de consum, cum ar fi Nestle, PepsiCo şi Unilever.