Mazda: Două milioane de mașini cu motoare rotative
Mazda Motor Corporation a anunțat că volumul total de producție al vehiculelor cu motor rotativ a depășit două milioane de unități.
Povestea motorului rotativ Mazda a început în iulie 1961, atunci când a debutat asociere tehnică cu NSU și Felix Wankel. În mai 1967 proiectul era industrializat și era lansat modelul Cosmo Sport (Mazda 110S).
Motorul rotativ este un motor cu o structură unică, care utilizează mișcarea de rotație a rotorilor triunghiulari pentru a genera putere. Primul vehicul Mazda echipat cu un motor rotativ a fost Cosmo Sport. De atunci, compania a continuat să perfecționeze performanțele motoarelor sale rotative, îmbunătățind puterea, economia de combustibil și durabilitatea, menținându-și poziția de unic producător auto care fabrică în masă motoare rotative timp de mulți ani.
În luna iunie a acestui an, Mazda a reluat producția de vehicule cu motor rotativ pentru prima dată în ultimii 11 ani, după ce a întrerupt producția modelului Mazda RX-8 în 2012. Compania va începe să vândă cel de-al doisprezecelea vehicul cu motor rotativ, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV2, în zilele următoare. De altfel, veți putea citi în curând pe LifeNews.ro concluziile unui test realizat cu acest model în toamna acestui an. Vânzările în Europa vor începe în toamna anului 2023, în funcție de piață.
„Motorul rotativ este o parte specială a istoriei Mazda și reprezintă spiritul nostru de a ne provoca limitele în mod constant. Motorul rotativ este foarte îndrăgit de clienții din întreaga lume și suntem încântați să reluăm producția și să îl vedem revenind. Aș dori să profit de această ocazie pentru a le mulțumi sincer tuturor celor care ne-au sprijinit în această călătorie – în special, numeroșilor clienți care au achiziționat vehicule cu motor rotativ, fanilor motorului nostru rotativ și tuturor partenerilor noștri de afaceri care au fost implicați în dezvoltare și producție. Pe viitor, vom continua să transmitem acest «spirit prin care ne provocăm limitele în mod constant», oferind vehicule atractive care să le redea clienților noștri o experiență de condus captivantă chiar și în era electrificării”, a declarat Takeshi Mukai, director și Senior Managing Executive Officer la Mazda.
Compamnia niponă va continua să dezvolte „bucuria de a conduce” în cadrul valorii sale de bază, „centrarea pe factorul uman”, și își propune să ofere „bucuria de a trăi” prin crearea unor experiențe memorabile în viața de zi cu zi a clienților.
Citește și: