Share

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni nu va fi gata pentru EURO 2020

CFR SA a anunțat că linia de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă va fi realizată de companiile Arcada Company – ISPCF – DB Engineering & Consulting GMBH, iar termenul total de execuție este de 14 luni. Cum primul meci de la EURO 2020 care se va disputa la București are loc pe 14 iunie este limpede că suporterii nu vor putea ajunge de la aeroport în oraș pe această rută.

Asocierea companiilor Arcada Company – ISPCF – DB Engineering & Consulting GMBH a câştigat procedura de licitaţie publică pentru proiectul “Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)”, cu o ofertă financiară depusă în valoare de 398,16 milioane de lei, fără TVA.

Este important de menționat că acest proiect avea drept scop, în primul rând, simplificarea transportului suporterilor care vor ajunge la București cu ocazia EURO 2020. În contextul în care meciurile de pe Arena Națională din București se vor desfășura pe 4, 18, 22 și 29 iunie 2020, iar proiectul are o durată de realizare de 14 luni, devine destul de lipede faptul că obiectivul nu va putea fi atins.

Potrivit CFR SA, la licitaţia deschisă au mai participat, în vederea atribuirii contractului sectorial de proiectare şi execuţie, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, firmele Porr Construct şi Mapa Inşaat ve Ticaret A.Ş.

„Menţionăm faptul că valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (două luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), este de 420.113.085 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de coeziune şi buget de stat, aferente cadrului financiar 2014-2020″, menționează oficialii CFR SA.

Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, trei podeţe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie
de călători la terminalul T1.

Lucrările pentru racordul C.F. sunt incluse în obiectivul de investiţii „Modernizarea liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, în cadrul căruia CFR SA a semnat în luna aprilie şi contractul de lucrări pentru dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

CFR SA, prin implementarea programului „Modernizarea liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, care cuprinde cele două contracte de lucrări – „Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (Faza I)” şi “Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti” – va asigura prima legătură directă pe calea ferată între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, contribuind astfel la creşterea calităţii serviciilor de transport public de călători, prin introducerea în circulaţie de trenuri cu mers cadenţat, cu o frecvenţă favorabilă, atât transportului de călători spre şi de la aeroport, dar şi transportului de călători de navetă spre şi dinspre Capitală.

Leave a Comment