Share

CES 2024: ZF Parking ECU – parcarea automată coboară în zona mașinilor de volum

Furnizorul auto ZF, cu activități importante în România, a prezentat la CES 2024 noul său Parking ECU, o unitate de control electronic pentru parcarea automată.

ZF Parking ECU este o unitate de control electronic accesibilă și scalabilă care permite o varietate de funcții de parcare automată pentru o gamă mai largă de vehicule, folosind camere și senzori ultrasonici în timp real.

„Funcțiile de parcare automată sunt printre cele mai dorite caracteristici de confort și comoditate pentru cei care achiziționează vehicule și sunt deosebit de valoroase în marile zone metropolitane unde parcarea este la un nivel superior. Găsit în mod tradițional doar în vehiculele premium, noul Parking ECU de la ZF ajută la asigurarea acestor funcții în siguranță, eficient și accesibil pentru mai mulți șoferi din întreaga lume”, a declarat Martin Fischer, membru al Consiliului de Administrație ZF, responsabil pentru divizia de sisteme avansate de asistențăși electronică.

De la simpla facilitare a găsirii unui loc de parcare în zonele urbane aglomerate, până la funcțiile automate care parchează mașina pentru șofer, noul ECU elimină stresul unuia dintre cele mai frustrante aspecte ale condusului.

Sprijinit de un System-on-Chip (SoC) care permite o putere de calcul de până la 16 TOPS, parcarea cu unitate de control electronic utilizează fuziunea datelor de senzori ultrasonici și camere surround 360° bazate pe tehnologia de viziune de la Calmcar, un partener al ecosistemului din China investit de ZF în 2019. De asemenea, oferă opțiuni de conectivitate mai largi, constând din Ethernet, CAN, LVDS, DSI, toate într-o carcasă compactă.

Funcțiile actuale de parcare automată de pe piață pot ajuta șoferii în primul rând în parcarea paralelă. Însă unul dintre punctele forte ale noului Parking ECU de la ZF este fuziunea de date a camerelor „surround 360°” cu senzori ultrasonici care pot detecta adâncimea unui loc de parcare, permițând asistență atât în parcarea paralelă, cât și în cea standard. Cu funcții precum asistența la parcare automată și asistența la parcare de la distanță, ECU va desena manual o cale folosind Virtual Slot Parking pentru a manevra mașina în locul de parcare cu o intervenție minimă a șoferului.

Pe lângă îmbunătățirea funcțiilor de bază de parcare, noul Parking ECU oferă și opțiuni de ultimă generație, cum ar fi parcarea automatizată memorată și parcarea automatizată cu valet. Aceste funcții sunt benefice îndeosebi în zonele urbane, în special în parcări, deoarece ECU își folosește camerele și senzorii pentru a construi harta unui garaj în timp real pentru a permite parcarea automatizată de la un punct la altul (point-to-point parking).

Utilizând Vision Simultaneous Localization and Mapping (VSLAM), camerele de surround extrag informații cum ar fi locurile de parcare, benzile și marcajele, în timp ce senzorii vehiculului oferă informații dinamice, cum ar fi unghiul de virare, viteza roții și viteza de rotire. ECU poate colecta, de asemenea, informații de pe hărți terțe pentru a ajuta la cartografierea garajelor de parcare publice pe mai multe niveluri.

Arhitectura flexibilă și scalabilă a noului Parking ECU permite extinderea pe viitor a funcțiilor de conducere de Nivel 4, precum și compatibilitatea cu asistența la parcare automată (APA), parcarea automatizată memorată (AMP) și asistența la parcare la distanță (RPA).

În timp ce aceste funcții sunt disponibile în mod obișnuit la vehiculele de ultimă generație, acest ECU rentabil poate fi folosit ca o punte către sisteme mai scumpe, făcând, în același timp, parcarea automatizată accesibilă și disponibilă pentru mai mulți șoferi. De fapt, Parking ECU este deja în producție în China cu Zeekr din septembrie 2023, iar Europa și alte regiuni se preconizează că vor urma în 2024.

Citește și:

Leave a Comment