BrandZ 100: Toyota rămâne lider în clasamentul mărcilor auto, iar Volkswagen are cea mai mare creștere
Marca japoneză Toyota și-a păstrat prima poziție în secțiunea dedicată brandurilor auto din clasamentul mondial al celor mai valoroase mărci, BrandZ, întocmit de Kantar Millward Brown.
Doar trei producători de mașini au rămas în 2019 în „Top 100 Most Valuable Global Brands” după ce în 2018, între cele mai valoroase 100 de mărci din lume se aflau cinci companii, iar în 2017 chiar șase. În afara liderului segmentului auto, Toyota, a cărui valoare de piață a scăzut față de anul trecut cu 3% până la 29,1 miliarde de dolari, în Top 100 se mai află doar Mercedes-Benz și BMW, în timp ce Ford și Honda au căzut sub linia clasamentului general.
Toyota este un adevărat fenomen în domeniu valorii de piață, marca niponă aflându-se pe primul loc al segmentului auto în 12 dintre cei 14 ani în care a fost publicat clasamentul BrandZ. În ceilalți doi ani, brandul a ocupat poziția a doua. „Acoperirea globală este un element extrem de important pentru stabilirea poziției Toyota. În fiecare zonă a Globului marca are un mix de modele reprezentativ. Toyota este, de asemenea, văzută ca un pionier al energiei alternative. Oamenii știu foarte bine modelul Prius. Am făcut câteva anchete asupra mașinilor electrice și, deși Tesla a ieșit pe primul loc, Toyota s-a aflat tot timpul pe locul doi și apoi pe VW”, a declarat Graham Staplehurst, director de strategie Global BrandZ.
Prin urmare, dacă Toyota ocupă primul loc în segmentul auto și cel de-al 41-lea în clasamentul general, Mercedes-Benz se află pe 2, respectiv, 54, cu o valoare de 23,36 mld. USD, iar BMW pe 3, respectiv, 55, cu o valoare de 23,33 mld. USD.
Deși nu se află în Top 100 general al mărcilor, în segmentul auto cele trei branduri menționate sunt urmate, în ordine, de Honda (11,7 mld. USD), Ford (11,2 mld. USD), Nissan (10,5 mld. USD), Tesla (9,2 mld. USD), Audi (8,5 mld. USD), Volkswagen (6,7 mld. USD) și Porsche (5,8 mld. USD).
În cazul Volkswagen merită făcută o mențiune. Marca germană a fost singurul brand din topul 10 al automobilelor care și-a îmbunătățit valoarea față de anul trecut, având o creștere de 12%. Conform lui Graham Staplehurst, VW beneficiază de o revenire neașteptat de rapidă după scandalul Dieselgate și este „gata să profite de trecerea la energiile alternative”.