BMW M3 CS Touring, un break sportiv cu 550 CP și un preț minim de 145.000 de euro
Divizia M a germanilor de la BMW a prezentat un nou model de înaltă performanță. Deși pare o simplă mașină de familie, BMW M3 CS Touring ascunde performanțe uluitoare pentru un break.
Găzduită de circuitul Mount Panorama din Bathurst, în statul australian New South Wales, premiera mondială a BMW M3 CS Touring a coincis cu o dublă M4 GT3 în cursa de la antipozi. A fost prima victrie BMW în cursa de 12 ore de la Bathurst.
Noul model, produs alături de M3 Sedan şi M3 Touring la uzina BMW Group din Munchen, are la bază M3 Competition Touring M xDrive şi aduce un plus de performanţă şi emoţie grație unui motor cu şase cilindri în linie care dezvoltă 550 CP, reglajului personalizat al şasiului și greutății reduse.
Uzina de forță de sub capota mașinii a fost proiectată încă de la început pentru a oferi performanţe ridicate pe circuite. Acestea includ un carter extrem de rigid, cu o construcţie fără manşon, cu punte închisă, un arbore cotit forjat cu masă redusă şi o chiulasă cu partea interioară imprimată 3D. Alezajul cilindrilor – de asemenea o metodă de reducere a masei – este acoperit cu fier pulverizat cu arc voltaic pentru a reduce pierderile prin frecare. Sistemul de răcire şi alimentarea cu ulei sunt, de asemenea, proiectate pentru a face faţă sarcinilor ridicate generate în timpul pilotajului la limită pe circuit.
Conform oficialilor BMW, motorul combină caracteristicile de turaţie mare, pentru care M este renumit, şi livrarea liniară a puterii până în segmentele superioare ale intervalului de turaţii, cu tehnologia M TwinTurbo îmbunătăţită. Creşterea presiunii maxime de încărcare a celor două turbocompresoare „monoscroll” la 2,1 bar şi modificările specifice modelului la managementul motorului permit creşterea puterii maxime a BMW M3 Competition Touring cu M xDrive cu încă 20 CP, până la 550 CP. Motorul îşi dezvoltă cuplul maxim de 650 Nm între 2.750 şi 5.950 rpm, produce puterea maximă la 6.250 rpm şi atinge un maxim de 7.200 rpm.
În plus, un suport special conceput pentru motor, mai rigid, creează o legătură optimă între propulsor şi structura automobilului. Acest lucru duce la un răspuns şi mai pronunţat al motorului şi la transmiterea extrem de directă a puterii sale către sistemul de propulsie. Livrarea instantanee a puterii înseamnă că BMW M3 CS Touring poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, iar de la 0 până la 200 km/h în 11,7 secunde.
Acceleraţia în reprize, de la 80 la 120 km/h, se realizează în 2,7 secunde în treapta a patra şi în 3,5 secunde în treapta a cincea. Viteza maximă a modelului ediţie specială – care este echipat standard cu pachetul M Driver – este limitată electronic la 300 km/h.

Acustica motorului este asigurată de sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric, un amortizor de zgomot din titan, cu construcţie cu masă optimizată, şi – în stilul obişnuit M – două perechi de ţevi de eşapament vopsite în negru mat. Sunetul variază în funcţie de profilul pe care șoferul îl selectează din meniul M Setup.
Motorul este completat de o transmisie M Steptronic cu opt trepte. Butonul Drivelogic integrat în maneta selectorului de viteze face posibilă modificarea caracteristicilor de schimbare ale transmisiei, cu o alegere a trei setări distincte. Pe lângă opţiunile orientate spre confort şi stil sportiv, conducătorii pot utiliza şi o setare optimizată special pentru pilotajul pe circuit.
BMW M3 CS Touring îşi transferă puterea la drum prin sistemul de tracţiune integrală M xDrive. Acesta foloseşte un ambreiaj multidisc controlat electronic în cutia de transfer pentru a asigura o distribuţie complet variabilă şi foarte fluidă a puterii motorului între roţile din faţă şi din spate.
O putere de oprire remarcabilă este oferită de frânele M Compound, marcate vizual de etriere vopsite în roşu sau negru. Există şi opţiunea de frâne ceramice M Carbon ale căror etriere de frână sunt disponibile în roşu sau auriu mat. De asemenea, pe lista de echipamente standard se află jantele forjate M din aliaj uşor, cu un design double-spoke exclusiv, cu finisaj Gold Bronze mat sau negru mat.

Interiorul BMW M3 CS Touring îmbină un cockpit pentru maşini sport conceput cu tehnologie digitală şi caracteristici de design exclusive. Scaunele-scoică M Carbon reglabile electric şi încălzite sunt echipare standard pentru conducător şi pasagerul din faţă. Au tetiere integrate, o emblemă de model “CS” iluminată şi suprafeţe din piele Merino. Designul exclusiv negru/roşu este adoptat şi de scaunele din spate, în timp ce toate ornamentele uşilor sunt acoperite cu piele neagră.
Specificaţia standard pentru BMW M3 CS Touring include şi BMW Live Cockpit Professional care, alături de BMW Head-Up Display cu conţinut specific M, aduce sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud, integrarea smartphone-ului, telefonie cu încărcare wireless şi o interfaţă WiFi. BMW Drive Recorder poate fi adăugat ca opţiune.
Conform celor de la BMW, livrările către clienţii din Europa, Australia, Japonia şi Coreea de Sud, ca principale pieţe, vor începe în martie 2025. Modelul poate fi comandat deja și în România, prețul de bază, cu TVA, al acestui break atletic fiind de 144.645 de euro.
Citește și: