Share
În primul trimestru al lui 2021 s-au vândut tot atâtea mașini electrice cât în întreg anul 2019

În primul trimestru al lui 2021 s-au vândut tot atâtea mașini electrice cât în întreg anul 2019

Un raport al companiei de consultanță JATO Dynamics arată că în primul trimestru din 2021 vânzările mondiale de mașini 100% electrice au crescut cu 142% până la 750.000 de unități.

Conform JATO Dynamics, care iau în calcul 45 de mari piețe din întreaga lume, vânzările de mașini 100% electrice au atins în primul trimestru al acestui an 727.000 de unități, compania estimând că, în total, piața mondială de astfel de vehicule a atins 750.000 de unități.

Această creștere cu 142% a înmatriculărilor de mașini electrice (BEV) ajută multe mărci care au în portofoliu astfel de vehicule să compenseze declinul înregistrat pe piața mașinilor convenționale cu motoare cu ardere internă unde impactul pandemiei are încă efecte.

Analiștii JATO notează și că majorarea pieței din primul trimestru a dus la o dublare a vânzărilor față de perioada similară din 2019, anul care a precedat pandemia.

China, lider mondial, dar Europa și SUA asigură creșterea

Creșterea impresionantă a pieței mașinilor 100% electrice a dus, așa cum era de așteptat, și la o majorarea a cotei lor de piață. Astfel, dacă în primul trimestru din 2019 acest tip de vehicule ocupa 2% din piața mondială, iar în perioada ianuarie – martie 2020 atingea 3,1%, în acest an vânzările de mașini electrice au ajuns la 4,1% din piață.

Aflată pe prima poziție în clasamentul înmatriculărilor de mașini electrice cu 396.000 de unități, China continuă să își dezvolte acest segment de piață. Doar că, în timp ce vânzările din marele stat asiatic se majorează cu 90%, cele din SUA au urcat cu 118% până la 101.200 unități.

Mai mult chiar, marile piețe europene, deși au fiecare în parte volume mult mai mici, au raportat creșteri impresionante. Astfel, cele 64.000 de unități comercializate în Germania, de exemplu, corespund unei creșteri cu 305%. De asemenea, cele 30.600 de BEV înmatriculate în primul trimestru în Italia corespund unei majorări cu 410%, iar în Italia creșterea a fost chiar de 1023% până la 13.300 unități.

În total, în Europa au fost înmatriculate în perioada ianuarie – martie 2021 circa 200.000 de mașini 100% electrice. Această direcție a pieței are toate șansele să se mențină și în restul anului grație lansării tot mai multor mașini electrice.

Tesla domină piața de mașini electrice

Compania americană Tesla, fondată de Elon Musk, se menține pe poziția de lider mondial. Nu mai puțin de una din patru mașini electrice comercializate în întreaga lume poartă marca Tesla.

În ciuda ocupării primului loc în clasamentul înmatriculărilor, cota de piață a mărcii Tesla se află într-un declin accentuat. Asta pentru că pe piață apar tot mai mulți concurenți cu performanțe ridicate. Astfel, dacă în primul trimestru din 2020 cota americanilor din piața mașinilor 100% electrice era de 31%, în acest an ea s-a redus până la 25%.

Citește și:
– Mașinile electrice, mai greu de vândut pe piața second-hand

În aceeași perioadă, cota cumulată a mărcilor chineze a urcat de la 24% până la 44%, cea a mărcilor japoneze a scăzut de la 6% la 3%, iar cea a grupului Volkswagen de la 11% până la 8%.

Clasamentul cotelor de piață ale grupurilor auto care au în portofoliu mașini 100% electrice este, așadar, condus de Tesla (25%), marcă urmată de chinezii de la Wuling (15,8%), germanii de la Volkswagen (8%), Stellantis (4,8%), BYD (4,6%), Renault – Nissan (4,5%), Hyundai – Kia (4,5%), Great Wall (4,2%), NIO (2,9%) și SAIC (2,7%).

Citește și:

Leave a Comment