Share
Saga clienților Dacia Spring continuă: După bâlbâielile din martie, momentul comenzilor bulversează dealerii și cumpărătorii

Saga clienților Dacia Spring continuă: După bâlbâielile din martie, momentul comenzilor bulversează dealerii și cumpărătorii

Modul în care Automobile Dacia derulează campania de comercializare a primelor vehicule electrice Spring a dus unii clienți la disperare. Un document solicitat de companie blochează procesul de achiziție.

Începând cu 20 mai clienții care au rezervat un model Dacia Spring în luna martie au fost invitați să plaseze comenzi ferme. Vorbim, desigur, despre „norocoșii” care au reușit să intre pe lista de precomenzi plătind o rezervare de 100 de euro, nu și despre cei care se află „pe lista de așteptare”.

Doar că norocul de a te afla printre cei care au rezervat o mașină se termină odată cu e-mail-ul primit de la dealeri prin care este solicitată, nici mai mult nici mai puțin, decât prezentarea cu documentele necesare achiziției în doar șapte zile de la data informării.

Dacia către clienți: apreciem încrederea, dar aveți la dispoziție șapte zile

„Apreciem încrederea pe care ne-ați oferit-o și iată că este momentul să mergem către următoarea etapă a călătoriei noastre electrice. Suntem acum pregătiți pentru a deschide comenzile în showroom-urile Dacia pentru achiziționarea de vehicule Dacia Spring începând cu 20.05.2021, moment de la care vă așteptăm la oricare din agenții noștri în vederea emiterii bonului de comandă. Menționăm că termenul de prezentare în showroom este de șapte zile de la primirea acestui e-mail”, scrie în comunicarea primită de clienții aflați pe lista de precomenzi.

Deși nu pare nimic complicat, o frază ulterioară din același e-mail a pus deja mulți dintre clienți în situația de a alerga la dealer și, mai apoi, la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) având doar speranța că se pot încadra în termenul menționat de Dacia.

„Este important de reținut că, după trecerea acestui termen, în cazul în care nu veți demara procesul într-un showroom Dacia , vom considera că ați renunțat la precomandă și nu veți mai beneficia de prioritate la livrarea unui vehicul Dacia Spring în decursul anului 2021”, își anunță reprezentanții Dacia clienții.

Este important de menționat că acest termen de șapte zile, complet arbitrar și fără o justificare oficială este impus de Dacia după ce, între sfârșitul lui martie, momentul precomenzilor, și 20 mai, clienții nu au mai primit nicio informație de la companie legată de derularea procesului de achiziție.

Dincolo de acest detaliu, trebuie știut că, pentru cei care au dorit să utilizeze programul Rabla Plus pentru a achiziționa mașina, termenul de șapte zile implică prezentarea la dealer cu un document din care să rezulte „obținerea acceptării de la AFM”. Și de aici începe nebunia.

Dealeri nelămuriți, clienți Dacia Spring nervoși

Speriați de termenul de șapte zile, mai ales că nici acum, după două luni de la data precomenzilor, nimeni nu știe câți dintre cei aflați pe „lista norocoșilor” își vor primi mașina în acest an – dar, vom reveni la asta – clienții au dat năvală la dealeri pentru a afla de ce sunt obligați să rezolve în șapte zile tot ce n-au putut face în două luni și, mai mult, să afle ce documente trebuie să depună la AFM pentru a obține acceptarea în termenul menționat. Spre stupoarea persoanelor juridice care doreau să achiziționeze mașina prin Rabla Plus, chiar dealerul le-a informat verbal că obținerea documentelor necesare în termen este o misiune imposibilă. Asta pentru că pentru a face dovada inlcuderii în programul Rabla Plus este nevoie de un document – „certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare” –  pentru a cărui eliberare chiar AFM menționează o durată de 10 zile lucrătoare.

Desigur, trebuie notată birocrația inutilă și greu de înțeles din AFM, autoritate a statului care trebuie să elibereze în 10 zile un certificat în baza căruia tot ea, instituția, își dă ulterior acordul pentru includerea în Rabla Plus. Cum dealerii cunoșteau deja din anii trecuți această aberație au confirmat clienților persoane juridice că le va fi imposibil să revină cu dovada acceptării în programul de subvenții în termenul solicitat de Dacia.

Deranjați de situația în care au fost puși de Automobile Dacia unii clienți au contactat medii de presă, inclusiv LifeNews.ro, pentru a își spune păsul și a explica, cu dovezi, cât de „apreciați” se simt acum, la două luni după ce și-au exprimat intenția de a cumpăra modelul Dacia Spring. Unii au ales și varianta mai simplă, aceea de a se revolta pe rețele de socializare.

„Bună ziua. Aș dori să vă rog să îmi faceți o recomandare pentru o altă mașină electrică. Din păcate nu am cum să mă încadrez în cele șapte zile cerute de Dacia”, a scris A.S. pe pagina Facebook Dacia Spring Club Romania. Un altul, L.P.,  menționează că încearcă să continue procesul de achiziție deși i se „pare o mare bulibășeală (…) Sper să fie bună mașina că în rest… îmi lasă un gust amar”.

Lămuririle Dacia pentru clienții modelului Spring

La solictarea LifeNews.ro de a lămuri situația, reprezentanții direcției de comunicare Dacia au menționat inițial că nu știu nimic despre acestă situație, pentru ca apoi, la o zi distanță, să revină explicând că este suficient ca doritorii de Dacia Spring să prezinte dealerului solicitarea de eliberare a certificatului de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru Mediu.

De altfel, în intervalul în care cei de la Dacia au căutat soluții la problemă, unii dealeri deja și-au informat clienții că „avem nevoie de o dovadă a cererii pentru obținerea certificatului de atestare fiscală de la AFM și, eventual, să apară și faptul că se eliberează în 10 zile. Dorim să discutăm cu producătorul să vedem dacă putem face înscrierea așa”.

Cum acest detaliu a fost lămurit și, teoretic, le permite firmelor să continue demersurile pentru achiziționarea Dacia Spring rămân câteva întrebări la care oficialii Dacia nu au răspuns încă. De exemplu, este greu de înțeles cum se va face ierahizarea clienților. Vor fi luați în calcul mai întâi, în ordine cronologică, doritorii care s-au înscris pe lista de precomenzi sau aceia dintre ei care reușesc acum să se miște mai repede cu plasarea comenzii?

În condițiile în care odată cu plasarea comenzii clientul primește o serie de șasiu și chiar o dată aproximativă de livrare, cum e posibil ca oficialii Dacia să răspundă la întrebarea „câte mașini sunt alocate în 2021 României” cu același, sec, „nu putem preciza. Situația este în dinamică”?

În acest ultim caz, deși LifeNews.ro a revenit constant cu întrebarea menționată tocmai pentru a afla câți dintre cei care acum aleargă pe la dealeri și AFM pentru a obține documentele necesare o fac în van, reprezentanții Dacia mențin o tăcere greu de înțeles și acceptat.

Cert este că întreaga campanie de punere pe piață a primului model electric al mărcii Dacia, Spring, a fost presărată cu neclarități și sincope care, pe lângă faptul că trădează lipsa de experiență în privința comerțului online cu mașini, tinde să afecteze imaginea și așa destul de precară a mărcii românești deținută de grupul Renault. Oare așa se desfășoară procesul de achiziție și în celelalte state europene în care Dacia Spring este disponibilă?

Citește și:

Leave a Comment