Share
Michelin are în plan o diversificare a portofoliului și mizează pe hidrogen

Michelin are în plan o diversificare a portofoliului și mizează pe hidrogen

Șefii Michelin au anunțat ieri planul de dezvoltare al companiei pentru următorii ani. Un element important în acesta este reprezentat de diversificarea portofoliului.

În cadul evenimentului denumit „Capital Markets Day”, oficialii Michelin au prezentat planul companiei pentru 2030 – „Michelin In Motion”. Florent Menegaux, președintele Michelin, însoțit de Yves Chapot, directorul general și de mai mulți membri ai conducerii grupului, au anunțat o ambițioasă strategie de creștere care include cinci direcții principale de diversificare.

Cunoscut în special pentru producția de anvelope, grupul Michelin are în plan să genereze miliarde de euro din activități precum producția de celule de combustibil, imprimarea 3D sau materialele compozite. Aceste activități ar trebui, în viziunea șefilor Michelin, să genereze 30% din vânzările grupului până la finalul acestui deceniu. Totodată, producătorul se așteaptă la vânzări și profitabilitate mai mari încă din 2023 când consideră că efectele pandemiei vor dispărea.

Extinderea Michelin către propulsia cu hidrogen va fi consolidată prin Symbio, o companie în care grupul are ca partener producătorul de componente auto Faurecia. În acest context Symbio pregătește o mare fabrică la Saint-Fons în estul Franței. Conform Bloomberg, această capacitate de producție va furniza celule de combustibil pentru o nouă gamă de vehicule utilitare a grupului auto Stellantis.

Michelin se implică în lupta din domeniul transportului nepoluant

Companiile energetice apelează din ce în ce mai mult la hidrogen ca un posibil combustibil ecologic. Așa-numitul hidrogen „verde” este privit în principal ca un combustibil potențial pentru camionete, camioane și nave, deoarece asigură o autonomie mai mare decât bateriile utilizate la vehiculele electrice de pasageri.

Compania Symbio vizează venituri de aproximativ 1,5 miliarde de euro și o cotă de aproximativ 12% din piața globală a pilelor de combustibil până la sfârșitul deceniului.

Având în vedere dorința Uniunii Europene de a converti cât mai multe mijloace de transport – rutier, feroviar, aerian sau naval – din poluatori în furnizoare de mobilitate „verde” Michelin și Symbio vor căuta să beneficieze de subvenții guvernamentale. Mai ales că principalele economii din regiune, Franța și Germania, sunt printre țările care intenționează să investească miliarde de euro în programe de dezvoltare a transportului nepoluant.

„Ajutorul de stat este necesar pentru ca industria să funcționeze. Fiecare guvern își alege campionii. Cu câteva luni în urmă aș fi spus că acum cursa se desfășoară între Europa și China, dar cred că SUA va deveni un al treilea actor important”, consideră Valerie Bouillon-Delporte, director în cadrul grupului Michelin, atrăgând atenția asupra anunțului președintelui american Joe Biden legat de alocarea unor sume importante pentru dezvoltarea transportului cu emisii poluante reduse.

În cadrul evenimentului de prezentare a planului „Michelin In Motion”, compania și-a anunțat intenția de a realiza economii de 80 de milioane de euro pe an între 2020 și 2023. Mai mult, cheltuielile operaționale ale divizie de anvelopele vor fi reduse cu 65 de milioane de euro până în 2023 și cu 125 milioane de euro până în 2025. De asemenea, în 2023 grupul estimează vânzări de aproximativ 24,5 miliarde de euro.

Grupul Michelin deține în România trei uzine – una la Florești și două la Zalău – și o puternică rețea comercială. Sub umbrela Michelin România sunt produse diferite modele și mărci de anvelope, acestea fiind comercializate printr-o rețea națională de distribuție. De asemenea, o parte din acestea sunt exportate în Europa și America de Nord. Începând cu 2014 România a devenit centrul de coordonare al zonei comerciale din Europa Centrala și de Sud care include state precum Albania, Bosnia Herțegovina, Bulgaria, Cipru, Croația, Grecia, Macedonia, Muntenegru, Serbia, Slovenia și Ungaria.

Leave a Comment