Share
Nissan își va reduce și mai mult prezența în Europa externalizând o parte din activitatea sa către Renault

Nissan își va reduce și mai mult prezența în Europa externalizând o parte din activitatea sa către Renault

Japonezii de la Nissan au în plan o reducere și mai profundă a activității din Europa preferând să externalizeze o parte a producției și vânzărilor către partenerii de la Renault.

După ani buni în care fostul șef al Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi, Carlos Ghosn, a accelerat procesul de integrare dintre Renault și Nissan, punând și bazele înglobării Mitsubishi în Alianță, japonezii par să cedeze tot mai mult teren în Europa. Astfel, după ce Mitsubishi a anunțat anul trecut că nu va mai dezvolta produse noi pentru piața europeană, Nissan a demarat un amplu proces de recalibrare a producției cedând asamblarea unor modele și chiar rețele de comerț din diferite state către Renault.

Conform publicației nipone Yomiuri, în 2021, Nissan Motor intenționează să își reducă și mai mult prezența în Europa. Ca parte a planului său global de redresare, care inversează expansiunea rapidă condusă de Carlos Ghosn, firma își va reduce canalele de distribuție în treizeci de țări, în principal din Europa de Est. De asemenea, intenționează să închidă fabrica din Avila, Spania, și să o transforme în spațiu de stocare. Din nefericire, oficialii japonezi nu au explicat încă nici detaliile închiderii uzinei iberice și nici dacă România se află printre țările din care va dispărea reprezentanța Nissan. Apelurile jurnaliștilor Yomiuri la biroul de relații publice al companiei din Japonia au rămas fără răspuns până la publicarea acestei informații.

Compania niponă, care se așteaptă să înregistreze o pierdere din exploatare record, de 340 miliarde de yeni (3,25 miliarde de dolari) în anul fiscal care se încheie pe 31 martie, reduce capacitatea de producție și numărul de modele cu o cincime și își propune să reducă cheltuielile de funcționare cu 300 de miliarde de yeni în trei ani.

Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi Motor este datoare cu multe clarificări după ce, în 2018, Carlos Ghosn a fost arestat în urma unor acuzații de natură financiară, pe care oficialul le-a negat. Ulterior, el a fugit din Japonia în timp ce era monitorizat de forțele de ordine și aștepta procesul la reședința sa.

În prezent, divizia europeană a japonezilor, dar și angajații Renault și Mitsubishi de pe continent așteaptă o primă clarificare a situației odată cu prezentarea planului de redresare al grupului francez promis de noul său șef, Luca de Meo. De asemenea, Nissan va trebui să detalieze în curând modalitatea prin care are în plan redresarea companiei, inclusiv detalii despre activitatea din Europa.

Citește și:

Leave a Comment