Share
Șeful Nissan promite revenirea la creștere și reluarea plății dividendelor către acționari

Șeful Nissan promite revenirea la creștere și reluarea plății dividendelor către acționari

Makoto Uchida, directorul general al Nissan, a promis acționarilor o revenire rapidă la creștere și o echilibrare a bugetului care să permită plata dividendelor.

În cadrul Adunării generale anuale a acţionarilor, directorul general al Nissan a declarat că marca niponă trebuie să revină la un flux pozitiv de numerar şi să îşi consolideze poziţia de numerar pentru a putea relua plata dividendelor.

În exerciţiu fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 6,27 miliarde de dolari, acestea fiind primul bilanț anual negativ din ultimii 11 ani. Declinul este pus pe seama expansiunii agresive impuse de fostul director general Carlos Ghosn, dar și pe efectele pandemiei.

Flux pozitiv de numerar abia la începutul lui 2022

Makoto Uchida, care a fost numit în postul de CEO al Nissan în luna decembrie a anului trecut, a spus menționat că obiectivul său este să ajungă la un flux pozitiv de numerar în al doilea semestru al următorului exerciţiu fiscal, adică în perioada octombrie 2021 – martie 2022.

„Voi repune Nissan pe creştere”, le-a spus Uchida acţionarilor, adăugând că, în cazul unui eşec, este pregătit să demisioneze. „Vom face toate eforturile pentru a relua plata dividendelor în cel mai scurt timp posibil”, a adăugat Uchida.

Dividendele plătite acţionarilor Nissan sunt importante şi pentru grupul auto francez Renault SA, partener cu Nissan în cunoscuta alianță care a împlinit 20 de ani. Compania franceză deține 43% dintre acţiunile constructorului japonez.

Gama de modele Nissan se va reduce cu o cincime

Într-o întâlnire cu acționarii care a durat neașteptat de mult – două ore, timp în care noul șef Nissan a fost chestionat îndelung despre planurile sale de a readuce compania la profit, acesta a anunțat că va da o mai mare importanță pieței nipone. De altfel, acest demers era oarecum logic dacă avem în vedere că japonezii au decis să închidă uzinele din Spania și Indonezia și au început un plan de disponibilizări care vizează mai multe baze operaționale din întreaga lume.

Pentru a reduce și mai mult costurile, dar și pentru a se încadra în planul comun realizat cu Renault, Nissan își va micșora gama de produse cu aproximativ 20%, iar estimările privind vânzările anuale vizează acum doar cinci milioane. Acest volum al vânzărilor este foarte departe de ambițiile lui Carlos Ghosn de a atinge opt milioane de mașini vândute în fiecare an.

Citește și:

Leave a Comment