Share
Herbert Diess şi Hans Dieter Pötsch, șefii grupul Volkswagen, au plătit 9 mil. euro pentru a scăpa de justiție

Herbert Diess şi Hans Dieter Pötsch, șefii grupul Volkswagen, au plătit 9 mil. euro pentru a scăpa de justiție

Acuzați de manipularea piețelor financiare și de implicare în scandalul Dieselgate, Herbert Diess, președintele consiliului de conducere și Hans Dieter Pötsch, președinte al consiliului de supraveghere al Volkswagen au acceptat să plătească nouă milioane de euro pentru a scăpa de proces.

„Consiliul de supraveghere salută încheierea procedurii” Parchetului din Brunswick vizându-i pe cei doi manageri cu rang înalt ai grupului auto Volkswagen AG, care erau din septembrie 2019 în prima fază a unui proces aferent scandalului motoarelor diesel ci sisteme care „păcăleau” emisiile a indicat, conform AFP, un purtător de cuvânt al grupului german.

Volkswagen AG a acceptat să preia plata, deoarece nu a identificat „încălcarea datoriilor faţă de întreprindere” din partea lui Diess şi Pötsch, care au fost acuzaţi că i-au informat prea târziu pe investitori despre manipularea emisiilor la maşinile cu motoare diesel.

„Consilierii juridici şi reprezentanţii întreprinderii sunt de părere că acuzaţiile împotriva lui Diess şi Pötsch sunt fără fundament”, a precizat grupul deși a acceptat să pălătescă pentru ca procesul să se încheie înainte de a începe cu adevărat.

„Este în interesul grupului să pună capăt acestor proceduri”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

La sfârşitul lui septembrie, Parchetul i-au acuzat pe cei doi şefi ai grupului auto Volkswagen AG de „manipularea bursei”, alături de fostul director general Martin Winterkorn, trimis deja în judecată pentru „fraudă agravată”.

Acordul nu îl acoperă pe fostul director general ai cărui avocaţi, solicitaţi de AFP, nu au răspuns deocamdată.

Și Hans Dieter Pötsch rămâne vizat de o anchetă a parchetului din Stuttgart pentru manipularea bursei. Fostul patron al mărcii Audi, Rupert Stadler, aşteaptă şi el un proces.

Scandalul a izbucnit în septembrie 2015 când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Citește și:

Leave a Comment