Share

În încercarea de a stăvili aglomerația din transportul în comun, Italia oferă 500 de euro cumpărătorilor de biciclete

Cum tot mai multe autorități arată că transportul individual este mult mai sigur decât cel în comun în timp de pandemie, iar exemplul francez arată că „relaxarea” măsurilor de siguranță a dus la aglomerarea transportului în comun, Italia a decis să ofere subvenții celor care cumpără o bicicletă sau un scuter electric nou.

Agenția germană dpa notează că guvernul italian va veni în sprjinul persoanelor care îşi cumpără o bicicletă sau un scuter electric nou, sau se abonează la serviciile de bike sau scooter sharing, printr-o subvenţie de 70% din preţul de cost, suma maximă de care va beneficia o persoană fiind plafonată la 500 de euro.

Ministrul italian al Transporturilor, Paola De Micheli, a anunţat astăzi că măsura va fi inclusă în viitorul pachet de stimulare a economiei, în valoare de 55 miliarde de euro. Într-o conferinţă cu jurnaliştii străini, Paola De Micheli a spus că decretul guvernamental va fi aprobat în zilele următoare.

Subvenţia guvernamentală va fi limitată însă pentru rezidenţii unor oraşe mari, cu cel puţin 50.000 de locuitori, şi este destinată să sprijine mobilitatea verde a Italiei în perioada de după eliminarea măsurilor de izolare.

Ministrul italian al Transporturilor a subliniat că din cauza cerinţelor privind respectarea distanţei sociale, mai puţini oameni vor putea să utilizeze autobuzele şi trenurile, ceea ce îi va forţa să ia în considerare modalităţi alternative pentru a face naveta, precum bicicleta.

De asemenea, Paola De Micheli a anunţat că Guvernul de la Roma vrea să modifice legislaţia în domeniul autostrăzilor pentru a facilita eforturile autorităţile locale de a pune la punct noi piste de biciclete.

Transportul în comun luat cu asalt la Paris

Ieşirea Franţei din izolarea strictă la domiciliu din ultimele 54 de zile a început astăzi de dimineață într-un mod haotic. Presa franceză a publicat imagini care arată o aglomerare puternică pe unele linii ale metroului parizian.

Canalul de televiziune BFMTV a prezentat și el cu vagoane ticsite pe linia de metrou 13 a oraşului, după ce primul tren al zilei a venit cu o întârziere de 40 de minute.

Totuși, în pofida problemelor iniţiale, la ora de vârf a dimineţii în transportul în comun, la Gara de Est şi la staţiile de metrou de pe malul sudic al Senei situaţia era neaşteptat de calmă.

Întrucât angajatorii au primit dispoziţii de a prelungi cât mai mult posibil telemunca, trenurile de metrou în general supraaglomerate la orele de vârf au traversat o staţie de pe malul sudic al Senei cu doar câteva zeci de persoane la bord.

Panouri amplasate în faţa staţiilor aminteau pasagerilor că măştile sunt de acum obligatorii în transportul public, iar în staţia Piaţa Italiei de pe malul sudic al Senei doi poliţişti monitorizau pasagerii care soseau.

Autorităţile încearcă să evite aglomerările cât mai mult, de aceea multe din restricţii rămân în vigoare.

Oricine poate lucra acasă trebuie să o facă în continuare, a recomandat guvernul. Cafenelele şi restaurantele rămân închise pentru moment.

Şcolile primare ar urma să se deschidă progresiv săptămâna aceasta, iar colegiile săptămâna viitoare, dar numai în zonele mai puţin afectate de coronavirus.

Declaraţiile pe propria răspundere rămân în vigoare pentru oricine călătoreşte cu transportul public la ore de vârf în regiunea pariziană.

Citește și:

Leave a Comment