ZONA DE BRAND – Ana Dulgheru: Am crescut într-o familie de antreprenori și de aici mi s-a insuflat ideea de a lucra și de a fi independentă
LifeNews.ro, în parteneriat cu Horațiu Manea, consultant de brand, lansează „Zona de brand” o secțiune a portalului nostru în care veți descoperi articole interesante și utile despre antreprenori români, dar și despre provocările întâlnite de aceștia în activitatea lor. Totodată, prin interviurile realizate de Horațiu Manea vom încerca să realizăm studiul „Antreprenoriatul românesc încotro?”, menit să arate cât mai fidel starea companiilor cu capital 100% românesc.
Te rog să ne spui câteva cuvinte despre tine. Cine este Ana Dulgheru?
Am 30 de ani și sunt terapeut holistic și transformațional. Sprijin oamenii să fie pintr-o formă mai bună și o sănătate optimă. Business-ul pe care eu îl dezvolt este o franciză pe care am adus-o în România din Japonia. De la o companie din insula Okinawa care se ocupă cu ionizarea apei și produce cea mai performantă tehnologie de purificare a apei.
Cum se numește compania ta?
Enagic.
Cum și când ai decis să devii antreprenor?
Am pornit în urmă cu 10 ani. Ca fiecare tânăr care își dorește independența financiară și vrea mai mult pentru viața lui. Și pentru că mi-am dorit foarte mult să sprijin tot ceea ce înseamnă această țară. Să nu fiu unul dintre acei tineri care pleacă. Și, exact ca și tine, această căutare a venit din cultura japoneză care m-a fascinat pentru că ei sunt un popor care a demonstrat că din resurse foarte puține pot să aducă o contribuție foarte mare pentru țara lor.
Același principiu vreau să îl aduc și eu. În ultimii doi ani de când colaborez cu această companie chiar am avut rezultate fantastice.
Unde ai început acest business?
La început am fost consultant și distribuitor în orașul Slatina. Iar în acest moment dezvolt această activitate în opt orașe din țară.
Cui se adresează serviciul sau produsul tău?
Consider că oricărei persoane care își dorește să aibă acasă o apă bun[, o tehnologie foarte performantă, dar nu costisitoare dacă ne gândim pe termen lung. Și tuturor persoanelor care doresc să nu favorizeze consumul de plastic care aduce foarte multe daune planetei noastre.
Se folosește pur și simplu apa de la robinet, sau cum funcționează?
Este un dispozitiv care filtrează apa de la robinet, de la rețea, dar apa obține proprietățile terapeutice prin procesul de ionizare. Acesta păstrează minerale, calciu, vitamine. Apa este alcalina, antioxidantă, microstructurată și, cel mai important, bogată în oxigen. Este o metodă foarte simplă de a avea sănătatea la noi acasă fără prea mari eforturi.
Ana, ce lucrai înainte de a deveni antreprenor? Văd că ai început la 20 de ani.
Am avut doar o singură experiență în afacerea familiei. Avantajul meu a fost că am crescut într-o familie de antreprenori și de aici mi s-a insuflat ideea de a lucra și de a fi independentă. Nu am fost niciodată angajată.
Care au fost cele mai dificile momente din viața ta de antreprenor?
Reticența oamenilor când vii cu o soluție atât de simplă pentru ei. Oamenii sunt obișnuiți să nu mai creadă în lucruri bune.
Dar cele mai plăcute momente pe care le-ai avut?
Le trăiesc în fiecare zi când oamenii efectiv își schimbă viață și fac pași mici spre ei și spre dezvoltarea lor și satisfacția cea mai mare este atunci când văd că am pus o sămânță de informație și oamenii vor să se mute din rolul de victimă… Aceasta este cea mai mare satisfacție pentru mine. Că își iau viața în propriile mâini.
De ce Enagic și nu altă franciză?
Pentru că am urmărit istoria companiei și mi-a dat suficient de multe motive să am încredere că de 44 de ani dezvoltă acest proiect pe piață.
Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei pe care tu o conduci de-a lungul celor 10 ani?
Afacerile au fost în continuă creștere. Pe mine ceea mă interesează cel mai mult ca tot ce produce această activitate să reinvestesc în educație pentru a aduce o contribuție cât mai multor persoane. Sunt un antreprenor și îmi doresc ca această afacere să crească. Dar creșterea pentru mine înseamnă locurile în care eu am putut să aduc o contribuție și o dezvoltare. Adică afacerea mea are ca scop dezvoltarea altor proiecte.
Câți angajați ai?
Eu nu am angajați. Am parteneri. Momentan am peste 400 de parteneri cu care colaborez. Fiecare este independent în această activitate. Avem această viziune a companiei pe care cu toții am îmbrățișat-o și ducem mai departe mesajul. Dar fiecare în domeniul în care își derulează această activitate. Ne împărțim în mai multe nișe.
Ai apelat la ajutorul statului atunci când ai început afacerea sau pe parcursul ei?
Nu am apelat deloc la ajutorul statului.
Ai plecat de la premisa că statul nu te-ar putea ajuta?
Nu vreau să fac această afirmație, dar am considerat că nu acolo aș găsi sprijinul de care am nevoie.
Consideri că există o discrepanță între modul în care autoritățile tratează firmele românești față de cele străine?
Da, cu siguranță. Pentru că noi nu aducem suficientă contribuție în țara noastră. De aceea vin investitorii străini cu un capital mai mare și cu niște cifre de afaceri care ar putea dezvolta economia noastră. Dar, din păcate, asta ucide potențialul investitorilor români. Și eu sunt unul dintre aceia și, cu siguranță, sunt mulți ca mine.
Află mai multe despre micii antreprenori români, realizările și problemele lor, din ZONA DE BRAND.
Te simți amenințată de companiile străine care ar intra pe piața unde voi activați?
Asta a fost prima întrebare când am început această activitate. Dar nu văd cum ar putea să apară un produs mult mai bun decât al japonezilor. Nu este o teamă pentru mine pentru că am ales să lucrez cu o companie de top și am studiat suficient de mult.
Simți în acest moment că sectorul în care activați este acaparat tot mai multe firme străine?
Da. Cu siguranță așa o să fie pe viitor, pentru că este un domeniu care s-a dezvoltat cu pași destul mărunți.
Ce crezi că îi lipsește afacerii tale pentru a se dezvolta mai rapid?
Expunerea în mai multe medii. Ne-am fi dorit foarte mult susținerea statului. Să vedem campanii de sănătate pentru ca oamenii să înțeleagă importanța consumului de apă sănătoasă.
Care crezi că este motivul pentru care firmele cu capital străin reușesc să se impună în fața celor cu capital românesc.
În primul rând au capitalul mult mai mare. Au, probabil, și un brand foarte puternic în spate. Au susținere și cred că asta este ceea ce lipsește fiecărui antreprenor român, susținerea.
Ai pomenit cuvântul branding…
Pentru mine puterea brandului înseamnă să fii vizibil. Să ai o imagine atât de puternică încât să fie cartea ta de vizită.
Crezi că un brand puternic v-ar putea ajuta să cuceriți mai mulți clienți și să vă impuneți pe piață definitiv.
Cu siguranță brandul cred că este cel mai important aspect într-o activitate. Degeaba e cel mai bun produs, degeaba ai cel mai bun flux sau proces de implementare a produsului dacă nu ai o imagine care să îți dea siguranță și stabilitate pe piață.
Într-un fel sau altul este vizibilă atracția românilor pentru marcile străine. De ce crezi că se întâmplă acest lucru?
Pentru că nu am avut suficient de multă expunere, nu am avut suficient de multă susținere. Ei știu că sunt foarte multe produse extraordinare în România, mai ales că noi avem și acest dar înăscut de lucru manual, de a face frumos din orice. Dacă am avea un brand puternic cu siguranță am putea reuși să mult mai multe.
Eu, dacă aș lua de la capăt tot ce am început acum 9-10 ani aș începe cu bandul. Marca este primul pas.
Care sunt perspectivele afacerii tale? Cum o vezi peste cinci ani din punct de vedere al cifrei de afaceri, profitabilitate, număr de angajați?
În următoarea perioadă, să zicem în următorii 10 ani, îmi doresc să fie minimum un club wellness în fiecare județ din România unde oamenii să primescă educație despre ce înseamnă un stil de viață sanătos, despre ce înseamnă importanța unei ape terapeutice și cum pot să aibă și ei aceste beneficii.
Interviul integral poate fi urmărit aici: