Share

Volvo, al doilea mare constructor auto care părăsește ACEA

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile trece prin momente dificile. După grupul Stellantis, și Volvo a anunțat părăsirea organizației.

Presiunea tot mai mare exercitată de trecerea costisitoare la mașini electrice, precum și aparenta cedare a Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) în fața măsurilor tot mai restricticve ale politicienilor de la Bruxelles par să fi creat mari probleme în interiorul organizației. La mai puțin de o lună după ce grupul Stellantis a confirmat că va părăsi ACEA, și cei de la Volvo își anunță retragerea din Asociație până la finalul anului în curs.

Oficialii producătorului auto suedez, care își propun să asambleze doar mașini electrice începând cu 2030, au menționat că strategia de sustenabilitate a Volvo „nu este pe deplin aliniată cu cea a ACEA”, adăugând și că „deocamdată este mai bine să mergem pe căi diferite”.

Pe 14 iunie, într-un comunicat cu privire la organizarea anuală a unui Forum al Mobilității, oficialii Stellantis au „ascuns” o informație extrem de interesantă. „Ca parte a acestui anunț, Stellantis confirmă că va înceta să mai fie membru al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) până la sfârșitul acestui an”, se menționează în document.

Deși nu au oferit detalii despre motivele părăsirii unei Asociații care îi include pe toți marii producători de vehicule care vând produse în Europa, cei de la Stellantis par deranjați de modul în care ACEA a tratat programul „Fit for 55” al Comisiei Europene și ușurința cu care a acceptat interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice începând cu 2035.

Decizia celor de la Stellantis implică dispariția din ACEA, la finalul lui 2022, a 14 mărci printre care Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel sau Peugeot.

La vremea respectivă, grupul de lobby al industriei auto, al cărui președinte a fost, nu cu mult timp în urmă, chiar CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, s-a mulțumit să noteze că „în timp ce Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) respectă decizia Stellantis de a-și retrage calitatea de membru al asociației la sfârșitul acestui an, regretăm să-i vedem plecând. Rămânem angajați să acționăm ca o voce comună puternică a producătorilor de mașini, camioane, camionete și autobuze din UE”.

Deși nici Volvo și nici Stellantis nu și-au explicat concret motivele deciziilor de a părăsi ACEA, devine limpede că în interiorul organizației există dispute aprinse cu privire la modul în care industria auto ar trebui să reacționeze la fervoarea cu care policienii de la Bruxelles impun noi și noi standarde – atât în domeniul depoluării cât și în cel al siguranței sau dotărilor obligatorii ale vehiculelor – unei industrii care se luptă să iasă din criza semiconductorilor și a probelemelor cauzate de pandemie.

Costurile tuturor acestor reglementări impuse de politicieni se răsfrâng atât asupra profiturilor companiilor din industroia auto, cât și asupra clienților care cu greu își mai pot permite achiziționarea unei mașini noi.

Citește și:

Leave a Comment