Share

Volkswagen își avertizează dealerii asupra importurilor „gri” de mașini electrice din China

Grupul Volkswagen și-a atenționat dealerii din Europa asupra unor modele electrice ID care ajung pe piața europeană din China fără acordul producătorului sau al autorităților.

Avalanșa de mașini chinezești noi de care se teme întreaga industrie europeană pare să fie completată și de un fenomen care ia amploare. Profitând de perioadele lungi de așteptare pentru anumite vehicule electrice, afacerile cu mașini aduse din China „la gri” înfloresc în Europa, iar Volkswagen a detectat o afluență a acestora în ultima perioadă.

Ca urmare, compania germană și-a avertizat dealerii din Europa asupra problemei atrăgându-le atenția să nu colaboreze cu cei care fac astfel de afaceri.

„Revânzători neautorizați folosesc cererea mare de modele VW pentru a oferi aceste vehicule în alte țări fără aprobarea Volkswagen AG sau a autorităților de reglementare din țările în cauză”, a declarat un purtător de cuvânt al grupului german pentru Automobilwoche.

Mașinile despre care este vorba sunt în primul rând modele electrice – în special ID.4 – pe care Volkswagen le produce atât în Europa cât și în China.

Aparent doar o modalitate de a face bani pentru persoanele care le comercializează în Europa, aceste modele sunt produse în China strict pentru piața din această țară și câteva altele din Asia sau Oceania. Prin urmare, ele prezintă diferențe constructive și de software și nu pot fi omologate în statele europene.

În mesajul trimis propriilor dealeri, Volkswagen menționează că partenerilor săi „li se oferă aceste vehiculele spre vânzare de către companii de import neautorizate”. Potrivit Automobilwoche, producătorul german a luat cunoștință de astfel de importuri în a doua jumătate a anului 2022.

Chiar dacă pot părea afaceri avantajoase pentru cumpărători, dat fiind prețul mai mic decât cel cu care modele similare sunt vândute în Europa, aceste vehicule nu pot fi omologate în statele UE fără conversie. „Configurațiile hardware și software nu pot fi aprobate în Europa. Deci sistemul eCall din aceste vehicule nu respectă standardele specifice UE, a explicat purtătorul de cuvânt Volkswagen”.

El a menționat că, având alt software, în loc de aplicații occidentale mașinile au în dotare variante pentru piața chineză și, în plus, sistemul de încărcare cu energie nu respectă standardele UE.

Deși mesajul către dealeri este transmis, declarativ, doar pentru a le atrage atenția asupra acestei tendințe, oficialii Volkswagen nu au uitat să strecoare și amenințări către cei care colaborează cu acești importatori „la gri” ajutându-i să realizeze conversia necesară pentru ca mașinile să poată fi omologate în Europa.

„Obiectivul Volkswagen este, prin urmare, acela de a proteja dealerii și clienții înainte de a cumpăra vehicule care nu pot fi înmatriculate. (…) Vehiculele asamblate în China de companii asociate cu Volkswagen sunt fabricate exclusiv pentru piața chineză și, în unele cazuri, pentru ASEAN. Prin urmare, sunt omologate în conformitate cu cerințele legale ale acelor țări și nu sunt destinate exportului. (…) Aceste vehicule nu pot fi cumpărate sau vândute de dumneavoastră într-un showroom autorizat sub contract cu Volkswagen și nici nu pot fi adaptate la condițiile pieței locale cu ajutorul dumneavoastră. (…) Volkswagen AG dorește să sublinieze că orice formă de încălcare a contractului nu va fi tolerată de Volkswagen AG”, scriu oficialii grupului german în mesajul către dealeri ajuns în posesia Automobilwoche.

Citește și:

Leave a Comment