Viitorul Ferrari electric, dezvăluit parțial la Maranello
Ferrari a prezentat la sediul său din Maranello platforma tehnologică al viitorului său model Elettrica a cărui premieră mondială este programată pentru anul viitor.
În cadrul unui eveniment desfășurat la sediul central din Maranello, Ferrari a dezvăluit șasiul Elettrica. Gata de producție, platforma acestei viitoare mașini a lăsat să fie văzute atât bateria cât și motorul electric. Tehnologia care va sta la baza primului Ferrari complet electric a fost prezentată în contextul în care producătorul italian de mașini sport de lux intenționează să adauge acest tip de propulsie la gama sa de modele.
Mașina finalizată, pe care Ferrari o va prezenta în premieră mondială anul viitor, va avea o viteză maximă de 310 kilometri pe oră (puțin mai lentă decât majoritatea modelelor sale cu motor termic) și o autonomie de cel puțin 530 km.
Vehiculul cu patru uși și până la cinci locuri va avea un sistem audio special conceput pentru a amplifica vibrațiile reale ale grupului motopropulsor și a crea un sunet distinctiv pentru primul Ferrari electric.
„Astăzi… este o zi istorică pentru noi. Cu toții avem pielea de găină. (…) Mașina electrică este o completare, nu o tranziție”, a declarat CEO-ul Benedetto Vigna, dezvăluind astfel faptul că viitorul model va completa, nu va înlocui, vehiculele existente ale companiei.
La fel ca alte mărci de înaltă performanță, Ferrari a fost prudentă în privința electrificării gamei sale de produse. Rivala Lamborghini, parte a grupului Volkswagen, a amânat și ea lansarea primului său model complet electric până în 2029, afirmând că piața nu este pregătită. În schimb, Porsche s-a mișcat mult mai repede în această direcție fără a avea un succes care să genereze venituri importante.

În acest context, Ferrari își propune ca 20% din gama sa de modele să fie complet electrică până în 2030, conform planului său de afaceri pe termen lung, revizuit. Anterior, acum trei ani mai exact, ținta pentru 2030 era de 40%.
Ferrari este supusă unei presiuni mai mici de a trece la vehicule electrice înainte de interdicția Uniunii Europene din 2035 privind vânzarea de mașini noi cu combustibili fosili decât producătorii auto generaliști, deoarece poate vinde modele cu motor cu combustie internă care funcționează cu combustibili sintetici mai scumpi. Pentru majoritatea celorlalte mărci un astfel de demers ar fi mult prea scump și ar pune costuri majore în sarcina clienților din cauza prețurilor foarte mari pentru un astfel de combustibil.
Ferrari Elettrica, un vehicul performant și extrem de scump
Ferrari Elettrica, care se estimează că va costa cel puțin 500.000 de euro, apare la aproape două decenii după ce tehnologia hibridă a apărut în mașinile de Formula 1 ale mărcii în 2009. Ulterior, Ferrari a început să vândă modele hibride de stradă abia în 2019.
Șasiul și caroseria modelului Elettrica vor fi fabricate din aluminiu reciclat în proporție de 75%, iar bateria este complet integrată în podea pentru a contribui la coborârea centrului de greutate, ceea ce va îmbunătăți performanța și viteza. Bineînțeles, mașina va avea un sistem de încărcare DC de înaltă performanță care va garanta o încărcare rapidă.
Toate componentele importante ale vehiculelor electrice, inclusiv bateriile de înaltă tensiune, punțile electrice și invertoarele, vor fi dezvoltate și produse intern în noua fabrică a Ferrari din Maranello.
Totuși, pentru a avea succes, orice mașină Ferrari electrică ar trebui să ofere mult mai mult decât orice alt producător auto.
„Dacă Ferrari vrea să aibă succes, trebuie să lanseze pe piață un vehicul electric care să fie mai mult decât un vehicul electric. Doar accelerație și viteze maxime mari puteți cumpăra și într-un BYD de 30.000 de euro”, a declarat pentru Reuters fostul CEO al Aston Martin, Andy Palmer.
„Dacă ne gândim la următoarea generație de copii, pentru a rămâne relevantă, marca Ferrari are nevoie de o gamă de mașini electrice care să reprezinte vârful de gamă al acestui tip de mașini”, a mai menționat fostul șef Aston Martin.
Odată cu prezentarea bazei tehnice a viitorului său model electric, Ferrari și-a stabilit pentru 2030 un obiectiv de venituri de nouă miliarde de euro, în creștere față de previziunea de 7,1 miliarde de euro pentru acest an, dar mult sub nivelul așteptat de analiști. În acest context, acțiunile Ferrari au scăzut cu peste 16% din cauza dezamăgirii față de noile obiective financiare pe termen lung ale producătorului de mașini de lux, umbrind lansarea tehnologiei din spatele primei sale mașini electrice. Scăderea prețului acțiunilor a șters 13,5 miliarde de euro din capitalizarea bursieră a Ferrari.
„Cred că oamenii se așteptau la o cifră de afaceri mai mare, dar consider că este important să punem în practică ceea ce spunem, nu putem să ne angajăm în ceva ce nu putem realiza”, a declarat CEO-ul Benedetto Vigna, referindu-se la obiectivele financiare.
Baza de clienți activi ai Ferrari a crescut cu aproximativ 20% din 2022, ajungând la 90.000. Compania intenționează să deschidă noi centre „Tailor Made” în Tokyo și Los Angeles în 2027 și are magazine planificate în Londra și New York în 2026. Acestea vor oferi clienților o gamă largă de produse conexe mașinilor și experiențe de lux.