TAROM pregăteşte deschiderea rutelor lung-curier către China şi Statele Unite
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că TAROM pregăteşte deschiderea rutelor de lung-curier către China şi Statele Unite. Compania începe, din octombrie, schimbarea flotei de ATR-uri.
„Cei de la TAROM lucrează la pregătirea deschiderii lungului-curier China – Statele Unite (America de Nord). Aceste rute trebuie fundamentate, trebuie aduse avioanele care să zboare lung curier şi durează cam undeva la şase luni. Trebuie să ne asigurăm că ele vor zbura cu un grad de încărcare optim”, a spus Cuc.
Întrebat dacă TAROM va cumpăra un avion de lung curier, Cuc a răspuns: „Asta este treaba TAROM. Nu poate ministrul să ia decizii pe ceea ce trebuie să facă directorul de la TAROM. Eu ştiu că sunt în pline negocieri cu diverşi furnizori de avioane pentru achiziţionarea de aeronave într-un sistem de leasing, aşa cum au luat şi până acum”.
Primul ATR 72-600 ar trebui să sosească în octombrie
În ceea ce priveşte schimbarea flotei la ATR-uri, şeful de la Transporturi a spus că în luna octombrie ar trebui să sosească prima aeronavă din cele nouă planificate.
„Din ce am fost informat de către managementul TAROM, ar trebui ca în luna octombrie să vină prima aeronavă, în luna noiembrie celelalte două, în luna decembrie încă o aeronavă şi urmează să se schimbe… Până în luna martie vin toate cele nouă aeronave şi, practic, să dea înapoi aeronavele vechi. Noi aveam nouă aeronave ATR, dintre care două erau consemnate la sol tot timpul din cauza a diverse probleme tehnice. Deci, practic, se zbura cu şapte aeronave. Vorbim de nouă aeronave noi care nu vor necesita niciun fel de costuri de întreţinere. Deci, din punct de vedere al avantajelor, cred că TAROM are un avantaj foarte mare. Nu mai spun de faptul că celelalte nouă nu rămânem încărcate cu ele, ci le dăm înapoi, ele constituind practic o parte din avans pentru noile aeronave. Practic, va degreva un timp o parte din plata ratelor de către TAROM”, a explicat Cuc.
Înlocuirea aeronavelor vechi, ATR-42, cu unele noi, ATR-72, a fost anunțată oficial încă din luna iunie. Noile aparate de zbor au sistem de navigaţie care corespunde cerinţelor de echipare ce vor deveni obligatorii de la anul. Totodată, cabina de pasageri este modernizată, iar nivelul de zgomot redus. Capacitatea de depozitare a bagajelor de mână este mult mărită faţă de capacitatea actuală.
„Aceasta este primul model de avion european capabil de aterizare cu mijloace de bord independente şi de mare precizie, în condiţii de vizibilitate redusă (LPV-200). Cu o capacitate de 72 de locuri, aeronavele sunt achiziţionate în leasing operaţional pe o perioadă de 10 ani şi urmează a fi livrate începând din toamna anului 2019, în perioada sezonului de iarnă 2019-2020″, se arăta într-un comunicat TAROM din iunie.
Noile ATR-72 vor fi folosite pe cele mai aglomerate și profitabile curse interne.