Share

SUV-ul Ford Explorer, complet electric, are prețuri pentru în România

Reprezentanța Ford în România a anunțat deschiderea comenzilor pentru SUV-ul electric Explorer, un model cu o autonomie maximă de peste 600 km și un preț de bază de 47.500 de euro.

Noul Ford Explorer, complet electric, este primul vehicul electric al mărcii dezvoltat și construit în Europa. Acesta combină ingineria germană, designul american, o echipare complexă și o autonomie maximă de 602 km cu o singură încărcare.

„Ford vrea să aducă pasiune și emoție vehiculelor electrice din Europa pentru că există destule mașini și SUV-uri plictisitoare în piață. Noul Explorer reprezintă caracterul unic al Ford, care se regăsește în fiecare mașină din această caravană unică. (…) Suntem mândri să lansăm acest nou model complet electric, conceput special pentru drumurile și clienții Europei și, evident, capabil să vă conducă oriunde în lume”, a declarat Jim Farley, CEO Ford.

Gama Explorer este deschisă de un sistem de propulsie cu tracțiune spate, cu un singur motor (RWD) sau cu tracțiune integrală cu două motoare (AWD). Ambele utilizează o baterie litiu-ion aleasă pentru densitatea energetică ridicată, dar și pentru performanțele oferite în climatele tipic europene, din Scandinavia până la Marea Mediterană.

Pentru modelul AWD, cel care va ajunge primul pe piață, încărcarea de la 10% la 80% durează aproximativ 26 de minute dacă este utilizată o stație de încărcare DC de 185 kW. Posesorii Ford Explorer din Europa vor putea, de asemenea, să acceseze și să plătească cu ușurință încărcarea la peste 600.000 de puncte de încărcare din rețeaua BlueOval folosind aplicația FordPass sau tehnologia inovatoare Plug&Charge. Acestea includ stații de încărcare de mare putere de la IONITY, un consorțiu care are printre membri fondatori și Ford.

Cu 340 CP, Ford Explorer poate accelera mai repede decât un Ford Focus ST Performance, ceea ce înseamnă că modelul AWD poate atinge 100 km/h cu start de pe loc în 5,3 secunde. Explorer AWD poate tracta, de asemenea, până la 1.200 de kilograme.

Suplimentar față de cei aproximativ 470 de litri ai spațiilor de stocare, care includ 17 litri oferiți de MegaConsole și My Private Locker (un spațiu securizat din cabină), fiecare Explorer dispune de sistemul multimedia SYNC Move, cu un ecran tactil central de 14,6 inchi, care poate glisa pentru a schimba unghiul de înclinare cu peste 30 de grade.

De asemenea, standard sunt oferite volanul și scaunele față încălzite, masajul scaunului șoferului și încărcarea wireless a telefonului. Designul interior include scaune sport cu tetiere integrate și un Soundbar care poate fi conectat wireless la alte dispozitive prin Android Auto și Apple CarPlay.

Versiunea Explorer Premium adaugă un sistem audio B&O cu 10 difuzoare și iluminare ambientală interioară, jante de 20 de inchi, tapițerie integrală Sensico, precum și trecerea de la farurile cu LED la cele Dynamic Matrix LED.

Pentru a face procesul de achiziție cât mai ușor posibil, echipamentele opționale au fost limitate la un acoperiș panoramic cu o suprafață vitrată mai mare de 1 mp și un pachet de asistență pentru șofer. Acesta include hayonul cu deschidere electrică fără atingere, pentru accesarea a până la 450 de litri de spațiu pentru bagaje, un afișaj Head-up, camera video de 360 de grade și noua tehnologie Assisted Lane Change.

Aceste echipamente sunt oferite suplimentar față de cele peste 15 tehnologii de asistență a șoferului din dotarea standard, care includ, printre altele, Intelligent Adaptive Cruise Control cu Stop and Go, precum și Clear Exit Warning care este conceput pentru a ajuta la prevenirea accidentelor cu bicicliști.

În România, noul Ford Explorer complet electric – primul vehicul care va fi asamblat la Centrul de Electrificare de la Koln, construit în urma unei investiții de două miliarde de dolari – va avea un preț de pornire de 39.500 euro cu TVA prin programul Rabla Plus pentru versiunea Select RWD Extended Range.

În configuratorul prezent deja pe site-ul Ford prețul complet pentru versiunea „de bază”, Select, este de 47.500 de euro, însă prețul cu Rabla Plus și un așa-numit „avantaj client” coboară la 39.500 de euro.

Totodată, pentru versiunea Premium, prețul complet este de 50.000 de euro, iar cel cu toate reducerile incluse coboară la 41.900 de euro.

Specificațiile mașinii arată că pentru varianta cu baterie de 77 kWh și tracțiune spate puterea maximă de încărcare este de 135 kW (DC) sau 11 kW (AC). În această configurație – care poate fi comandată atât în echiparea Select cât și Premium – mașina asigură o autonomie maximă de 602 km, motorul dezvoltă 286 CP, iar accelerația de la 0 la 100 km/h poate fi realizată în 6,4 secunde.

În varianta cu baterie de 79 kWh – și ea disponibilă atât în echiparea Select cât și Premium – puterea maximă de încărcarea este de 185 kW (DC) și 11 kW (AC). Sistemul de propulsie pune la dispoziția șoferului nu mai puțin de 340 CP, astfel încât accelerația 0 – 100 km/h este realizată în 5,3 secunde. În acest caz, autonomia maximă este de 566 km.

Citește și:

Leave a Comment