Share

România, cea mai mare creștere a înmatriculărilor de mașini electrice din Europa

Ca și în cazul pieței totale de autoturisme, România ocupă primul loc din Uniunea Europeană în domeniul creșterii înmatriculărilor de mașini electrice în primul trimestru al lui 2022.

Raportul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind tipul sistemelor de propulsie al autoturismelor nou înmatriculate în perioada ianuarie – martie în Uniunea Europeană arată că, în domeniul mașinilor 100% electrice, România a înregistrat cea mai mare creștere, 408%, față de perioada similară din 2021.

În primele trei luni ale acestui an, vânzările de mașini electrice pe baterie în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu 53,4% până la 224.145 de unităţi. Multe pieţe europene au înregistrat creşteri procentuale de trei cifre (peste 100%), însă România a avut cea mai puternică creştere procentuală (408%), în condiţiile în care au fost vândute 2.108 de automobile electrice în primul trimestru al acestui an, faţă de 415 unităţi în perioada similară a anului trecut.

În prezent, automobilele complet electrice reprezintă 10% din piaţa auto din UE, dublu faţă de cota pe care o aveau în primul trimestru al anului trecut, depăşind hibridele de tip plug-in care au o cotă de piaţă de 8,9%.

După ce au cucerit principalele pieţe auto de pe continent, precum Germania sau Franţa, vânzările de mașini electrice încep să explodeze în Spania, România şi Polonia. Doar în Italia au scăzut vânzările de automobile electrice, în aşteptarea introducerii unei noi prime la cumpărare.

În paralel, în perioada ianuarie-martie 2022, înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat un declin de 33,2% până la 378.000 de unităţi, cota de piaţă a acestor automobile reducându-se cu 5,3 puncte procentuale până la 16,8%. Toate pieţele auto din UE au înregistrat scăderi semnificative ale vânzărilor de autoturisme diesel, inclusiv România (minus 19%).

De asemenea, în primul trimestru au scăzut vânzările de automobile hibride de tip plug-in în Uniunea Europeană, fiind înmatriculate 199.107 astfel de automobile, cu 5,3% mai puţin decât în primul trimestru al anului trecut. Cu toate acestea, cota de piaţă a automobilelor hibride de tip plug-in a crescut până la 8,9%, ca urmare a scăderii mai puternice a vânzărilor de autoturisme cu motoare pe benzină şi motorină.

Pe de altă parte, vânzările de automobile hibride uşoare au crescut cu 5,3% în ritm anual până la 563.000 de vehicule, astfel că aceste vehicule controlează în prezent un sfert din piaţa auto totală, faţă de 20% la începutul lui 2021.

În continuare, automobilele pe benzină domină vânzările pe piaţa din UE cu 808.000 de unităţi vândute şi 36% din piaţă în primul trimestru. Însă, în ritm anual, vânzările de automobile pe benzină au scăzut cu 22,6%, iar cota lor de piaţă s-a diminuat de la 40,8% până la 36%.

Conform datelor ACEA, automobilele echipate cu motoare pe benzină şi motorină domină în continuare piaţa auto din Uniunea Europeană, cu o cotă de piaţă combinată de 52,8%.

Citește și:

Leave a Comment