Share

Revoluție la Dacia. Schimbări ample în echiparea Sandero, Logan și Jogger

Așa cum ați aflat deja de la LifeNews.ro, Dacia pregătește de ceva timp un facelift major al gamei sale de modele. Pe lângă prezentarea controversatului concept Hipster, marca românească a dezvăluit la Paris variante facelift pentru Sandero, Sandero Stepway, Logan și Jogger.

Gama de modele Dacia se schimbă major în această toamnă. La doar câteva luni după prezentarea unei noi generații Duster și a SUV-ului compact Bigster, oficialii mărcii românești, parte a grupului francez Renault., au dezvăluit în cardul unui eveniment desfășurat la Paris, la care a luat parte și LifeNews.ro, versiunile facelift ale modelelor Sandero, Sandero Stepway și Jogger.

Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan joacă un rol cheie în succesul mărcii Dacia. Sandero este cea mai vândută mașină din Europa în segmentul dedicat persoanelor fizice, poziție pe care o deține din 2017. În 2024, modelul a devenit și cea mai vândută mașină din Europa pe toate canalele de distribuție și primul vehicul Dacia care vândut în peste 300.000 de unități într-un singur an. Versiunea de bază, alături de cea Stepway au fost înmatriculate în 309.392 unități, în creștere cu 14,5% față de 2023).

Jogger continuă și el să câștige teren. În 2024, a fost înmatriculat în 96.440 de exemplare, în creștere de 2,4% față de 2023. Iar Logan rămâne unul dintre principalele atuuri ale mărcii pe piețele din estul Europei și nordul africii.

Pentru a menține aceste modele în pas cu vremurile și cu concurența, oficialii Dacia au decis să le aplice un amplu tratament de „întinerire”. Astfel, acestea sunt primele modele ale mărcii care adoptă noua semnătură luminoasă, LED, cu un „T” inversat în partea de sus a farurilor. Această nouă semnătură luminoasă este conectată la grila radiatorului – de asemenea nouă – printr-o linie fină de puncte albe asemănătoare pixelilor, care se detașează clar pe fondul negru al grilei. Întreaga parte frontală pare să fie realizată dintr-o singură bucată, simplă și modernă.

Și partea din spate a modelelor a fost modificată, cu excepția celei a modelului Logan. Noul design al luminilor LED „pixel” subliniază personalitatea modelelor Sandero, Sandero Stepway și Jogger. În cazul Jogger blocurile optice din spate sunt o extensie a lunetei hayonului și, având o formă verticală, ele urmează conturul aripilor, întărind vizual designul și aspectul robust al mașinii.

Dacia Sandero Stepway are o nouă bandă neagră mată care se întinde între stopurile spate și bara de protecție redesenată,. Totodată, alături de Jogger, beneficiază de noi protecții pe arcadele roților, partea inferioară a caroseriei și contururile farurilor de ceață, toate realizate din deja cunoscutul material Starkle rezistent la zgârieturi.

În funcție de echipare, Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan vor putea fi comandate cu jante noi din aliaj ușor și o antenă tip aripă de rechin (dotare standard începând cu Expression). Nu în ultimul rând, pentru Sandero, Sandero Stepway și Logan clienții vor putea alege noua culoare metalizată Amber Yellow, în timp ce pentru Sandero, Jogger și Logan va fi disponibilă și nuanța Sandstone.

Forma de „T” inversat la blocurilor optice a fost translatată de designeri și în interiorul vehiculelor, ea fiind vizibilă la noile guri de aerisire ale tabloului de bord. În fața șoferului se află un nou volan, cu o ergonomie optimizată. Mai mult chiar, în gama Dacia apar pentru prima dată și padelele din spatele volanului. Acestea vor disponibile numai la motorizările Hybrid 155, Hybrid-G 155 și Eco-G 120 cu cutie automată.

Tot în direcția modernizării gamei și a îndeplinirii solicitărilor venite de la clienți, modelele Sandero, Logan și Jogger sunt acum disponibile cu un nou sistem multimedia cu ecran central de 10 inchi și navigație conectată, precum și, în premieră, cu încărcător prin inducție pentru telefon. Panoul de bord digital de 7 inchi beneficiază și el de un nou design al interfeței.

Disponibil în dotarea standard a modelului Jogger Journey și opțional pentru celelalte modele cu nivelurile de echipare Expression și Extreme, sistemul Media Nav Live include și navigație conectată cu informații în timp real despre condițiile de trafic și actualizări ale hărților timp de opt ani. Media Nav Live vine, de asemenea, cu un sistem audio 3D Arkamys cu șase difuzoare.

Clienții mai pretențioși pot opta acum pentru faruri automate care maximizează utilizarea fazei lungi și comută automat la faza scurtă atunci când apare un alt vehicul în câmpul vizual, cameră multi-view pentru a facilita manevrele la viteză redusă și oglinzi retrovizoare rabatabile electric.

Motoare Hybrid 155 pe Jogger și Sandero Stepway facelift

Lansat odată cu SUV-u Dacia Bigster, noul motor Hybrid 155 este acum disponibil pe Jogger, înlocuind Hybrid 140. Același Hybrid 155 va fi disponibil pe Sandero Stepway în al patrulea trimestru al anului 2026, oferindu-i pentru prima dată un motor electrificat.

Așa cum este deja cunoscut, motorul Hybrid 155 combină un motor de 1,8 l cu 4 cilindri și 109 CP alimentat cu benzină cu două motoare electrice (unul de 50 CP și un starter/generator de înaltă tensiune). Sistemul este completat de o baterie de 1,4 kWh (230 V) și o cutie de viteze electrică automată cu patru trepte pentru motorul ICE și alte două pentru funcționarea electrică. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului. Acest nou sistem de propulsie (155 CP, 170 Nm ) și cutia de viteze automată asigură o reducere de 10% a emisiilor și a consumului de combustibil în comparație cu sistemul de propulsie Hybrid 140 existent anterior în dotarea Jogger.

Lider incontestabil în Europa în domeniul vehiculelor alimentate cu GPL, Dacia este singurul producător care oferă motoare flex-fuel pe benzină/și GPL pentru toate modelele sale. Motoarele Eco-G de origine Horse reduc emisiile cu aproximativ 10% în comparație cu un motor pe benzină de aceeași putere.

Noile Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan, în variantele cu ECO -G 120, vor fi disponibile cu un nou motor flex-fuel turbo de 1,2 litri, cu trei cilindri, mai puternic (120 CP față de 100 CP anterior), combinând pentru prima dată toate avantajele GPL cu cele ale unei cutii de viteze automate. Transmisia cu dublu ambreiaj și șase trepte este disponibilă pe toate modelele ca alternativă la cutia de viteze manuală cu șase trepte.

Citește și:
– Dacia Hipster, un concept care amintește de Lăstunul comunist, prezentat în premieră mondială la Paris
– Dacia Spring, facelift amplu care include baterie LFP și motoare de 70 CP și 100 CP

Pentru a permite clienților să se folosească tot mai mult avantajele GPL, Dacia a mărit capacitatea rezervoarelor pentru acest combustibil. Astfel, în cazul Sandero, Sandero Stepway și Logan, noile rezervoare au 49,6 l în loc de 40 l, iar în cazul Jogger, au 48,8 l în loc de 40 l.

Ca urmare, autonomia în modul GPL este mărită cu 20%, iar distanța totală care poate fi parcursă utilizând GPL și benzină urcă la 1.590 km pentru Sandero și Logan sau la 1.480 km pentru Sandero Stepway și Jogger. Motorul ECO-G 120 este disponibil și pe Duster.

O altă modificare a gamei de motoare implică propulsorul de 1.0 litri cu 3 cilindri, alimentat cu benzină. Disponibil pe Sandero și Logan, acesta dezvoltă acum 100 CP față de cei 90 CP existenți anterior.

Cataloagele de comenzi pentru modelele Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan și Jogger cu facelift vor fi deschise în următoarele săptămâni, iar livrările sunt așteptate în primăvara lui 2026.

Pe lângă modelele Sandero, Sandero Stepway, Logan și Jogger cu facelift, Dacia a prezentat la Paris noile variante de motorizare Hybrid 150 4×4 și Hybrid-G 4×4, ambele cu cutie automată, pentru Duster și Bigster, un facelift amplu pentru Spring și, desigur, intrigantul concept Hipster. Găsiți detalii despre fiecare pe LifeNews.ro.

Citește și:

Leave a Comment